bazarnews

کد خبر: ۸۰۳۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۸
معاون اقتصادی رئیس جمهوری در نامه ای به رئیس بانک مرکزی، ابهام در امهال تسهیلات کرونایی بخش گردشگری را رفع و تاکید کرد: بر مبنای مصوبه سی و نهمین جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا، بازپرداخت تمامی وام‌هایی که تاکنون به فعالان گردشگری پرداخت شده است، تا پایان سال 99 امهال خواهد شد.

در نامه محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رئیس جمهور و رئیس کارگروه مقابله با پیامدهای اقتصادی کرونا، به همتی رئیس بانک مرکزی، آمده است: تمامی اقساطی که در بازه زمانی مهر ماه 1399 تا اسفند ماه 1399 سررسید می‌شوند، با احتساب سود دوران امهال، به انتهای دوره پرداخت اقساط منتقل می‌شوند. به بیان دیگر، تمامی اقساط قرار گرفته در این دوره (صرفنظر از نوع قرارداد) به مدت شش ماه تعویق خواهند شد و نحوه دریافت سود این دوره، متناظر با دستورالعمل‌های نظام بانکی خواهد بود.
هدف از این تصمیم حمایت از این کسب‌وکارها با عدم الزام به بازپرداخت اقساط تسهیلات تا پایان سال بوده است زیرا کسب‌وکارهای حوزه گردشگری در دوران شیوع بیماری کرونا عملاً امکان کسب درآمد و بازپرداخت اقساط بانکی خود را ندارند.
همچنین نهاوندیان در این نامه تاکید کرده است که در مورد افراد دارای چک برگشتی نیز کماکان مقررات مصوبه سی و سومین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا در تاریخ 1399,5.25 مبتنی بر استثنا نمودن چک های برگشتی مربوط به دوره کرونا( از تاریخ 1398.12.1 به بعد) برقرار خواهد بود.
در بند آخر نامه نهاوندیان آمده است که این امهال شامل «تسهیلات جدید کرونایی بنگاه محور بخش گردشگری» که مطابق مصوبات اخیر به زودی پرداخت می شود و بازپرداخت آنها از اردیبهشت ماه سال 1400 شروع می شود، نخواهد شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: