bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
با تخصیص ارز بانک مرکزی به شرکت های واردکننده ی موبایل، قیمت گوشی به زودی ۱۵ درصد کاهش می یابد.

بانک مرکزی دو روز پیش، میزان زیادی ارز برای واردکردن موبایل به شرکت های واردکننده تخصیص داد. این بدان معنا است که بازار گوشی تلفن همراه دست کم تا دو ماه دیگر تأمین خواهد بود و قیمت ها رقابتی می شود.
رضا قربانی، رئیس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل می گوید تقریبا تمام شرکت هایی که طی سه الی چهار ماه گذشته در نوبت تخصیص ارز بودند، تخصیص گرفته اند. او می گوید: «البته ما به روند تخصیص آن اعتراضاتی داریم و این تخصیص طبق الگوریتم بانک مرکزی صورت گرفته که اطلاعی از آن نداریم اما در هر صورت، بازار متاثر از این اتفاق می شود.»
قربانی می گوید باتوجه به کاهش یافتن نرخ ارز طی ماه اخیر و تأمین بازار با تخصیص ارز بانک مرکزی، کاهش قیمت ها از همین اکنون آغاز شده است. او می گوید: «گوشی های که اکنون در بازار موجود هستند، با ارز ۳۰ هزار تومانی وارد شده اند. گوشی های جدید با ارز ۲۶ هزار تومان و ایجاد رقابت میان شرکت های واردکننده وارد می شوند.» به گفته ی رئیس کمیسیون تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل، با تخصیص گرفتن ۳۰۰ الی ۴۰۰ شرکت واردکننده، آن ها حاضر هستند حتی از سود قانونی خود هم بسیار کمتر دریافت کنند تا کالای خود را به فروش برسانند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: