bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۲۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۴:۳۰
در حالی که تولیدکنندگان نفت از جمله عربستان و روسیه بر سر ضرورت توافق کاهش تولید فعلی دچار اختلاف نظر شده اند، قیمت نفت روز پنجشنبه شاهد کاهش بود.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با 15 سنت معادل 0.3 درصد کاهش به 48 دلار و 10 سنت رسید. دیروز نفت برنت جهش 1.8 درصدی را تجربه کرده بود. قیمت نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش 1.6 درصدی در جلسه قبل، امروز با 17 سنت معادل 0.4 درصد کاهش به 45 دلار و 11 سنت رسید.
سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و روسیه امروز مذاکرات بر سر سیاست تولید نفت گروه اوپک پلاس را از سر می گیرند. این مذاکرات در اوایل هفته نتوانسته بود به اجماعی بر سر میزان تداوم کاهش تولید به اجماعی منجر شود.
انتظار عمده تحلیلگران این است که اوپک و متحدانش توافق کاهش تولید 7.7 میلیون بشکه ای جاری را که معادل 8 درصد کل عرضه جهانی است حداقل تا مارس 2021 تمدید کنند.
اما پس از آنکه امیدها نسبت به توزیع سریع واکسن های جدید مقابله با کرونا در جهان سبب رشد قیمت ها در ماه نوامبر شد، برخی تولیدکنندگان ضرورت ادامه کاهش تولید در سطح فعلی را زیر سوال برده اند.
تحلیلگران موسسه ای ان زد در یادداشتی نوشتند: «هرگونه سیگنالی مبنی بر اینکه اوپک پلاس برای رسیدن به توافق با مشکل مواجه شده می تواند بر قیمت ها تاثیر بگذارد.»
دولت انگلیس روز چهارشنبه به واکسن تولیدی شرکت فایزر مجوز داد که در این کشور مورد استفاده قرار گیرد. در همین حال در آمریکا، میزان ذخایر نفت خام این کشور طی هفته گذشته کاهش داشت، در حالی که میزان ذخایر بنزین و میعانات شاهد رشد قابل توجهی بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: