bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارز‌های جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۶۳۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۳ دلار اعلام شد (نرخ‌های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازار‌های ارزی نیویورک محاسبه شده است).

با وجود رویکرد دولت ترامپ در کاستن از شدت کسری تراز حساب تجاری آمریکا که با اعمال تعرفه های وارداتی گسترده و جنگ تجاری با چین نیز همراه بود، این کسری در ماه اکتبر بار دیگر افزایش یافت و به 62.1 میلیارد دلار رسید که دومین کسری تراز حساب تجاری بالا در طول دو سال اخیر محسوب می شود. طی این مدت واردات با رشد 2.1 درصدی به 245.1 میلیارد دلار رسیده است که این رقم برای صادرات 182 میلیارد دلار اندازه گیری شده است یعنی 2.2 درصد بیشتر از ماه قبل. کمترین کسری تجاری امسال آمریکا مربوط به ماه فوریه با 37 میلیارد دلار بود. 
قانون گذاران آمریکایی هنوز نتوانسته اند بسته حمایتی دوم از اقتصاد این کشور در برابر کرونا را عملیاتی کنند. هر چند که از نظر مالی شرایط برای مقابله با کرونا خیلی رضایت بخش نیست اما در حوزه دارویی پیشرفت های جدیدی به دست آمده است و انگلیس نیز مجوز لازم برای استفاده از واکسن ساخت شرکت فایزر در این کشور را صادر کرده است. انتظار می رود تا پایان فصل بهار کار واکسیناسیون مقدماتی در آمریکا و اروپا به پایان برسد که در مرحله نخست سالمندان و گروه های حساس آسیب پذیر در برابر بیماری را در بر خواهد گرفت. 

برچسب ها: دلار ، ارز ، بازار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: