bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۳۴
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۱
دبیرکل انجمن صنایع لوازم خانگی ایران در مورد خروج ناجوانمردانه برندهای کره ای از ایران عنوان کرد که موضوع علم اقتصاد سود و زیان است و در آن درس اخلاق نمی دهند.

عباس هاشمی در گفت وگو با خبرگزاری ایرنا درباره بازگشت برندهای خارجی به بازار بزرگ کشورمان با احتمال کمرنگ شدن تحریم های ظالمانه، افزود: باید ضمن حمایت های ویژه از صنایع کشور به خصوص صنایع نوپا، نیم نگاهی به انتقال فناوری از خارج کشور داشت و این مهم جز با تعامل با برندهای بزرگ و مطرح جهان محقق نمی شود.
به گفته وی، در سال های گذشته صنعت قطعه سازی کشورمان رشد بسیار خوبی را تجربه کرده که می تواند به رشد و ایجاد ارزش افزوده در سایر بخش ها از جمله صنعت لوازم خانگی بیانجامد.
این مقام صنفی ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال های گذشته همواره رویکرد وارد کردن قطعه سازان ایرانی به زنجیره تامین قطعات شرکت ها و برندهای بزرگ را دنبال کرده و همچنین به دنبال ورود بخش های تحقیق و توسعه (R&D) آن ها به کشورمان بوده است.
وی تصریح کرد: این مهم با هدف استفاده مناسب از سرمایه گذاری های انجام شده یا مسکوت نماندن موضوع تولید در صورت خروج آن شرکت ها و برندها از کشورمان به دلایلی همچون تحریم ها انجام می شده است، هرچند با وجود همه تلاش ها خروج برندهای مطرح را در دور دوم تحریم های ظالمانه علیه کشورمان شاهد بودیم و در این زمینه نیازمند تجدید نظر در قراردادهایمان هستیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: