bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۳۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶
در آخرین روز هفته، سکه به بالای مرز ۱۲ میلیون تومان برگشت تا بار دیگر انتظارات افزایشی در این بازار فعال تر شود. روز پنج شنبه این فلز گرانبها، ۲۵۰ هزار تومان رشد پیدا کرد و روی محدوده ۱۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان قرار گرفت.

به گزارش بنکر ( Banker )، این افزایش از آن جهت اهمیت داشت که موجب شد بازار از دید معامله گران فنی یک بار دیگر شانس آزمون محدوده مقاومتی ۱۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان را به دست آورد. بازار در هفته گذشته یک بار در شکست نقطه مقاومتی یاد شده شکست خورده و با افت سنگینی به کانال ۱۱ میلیون تومانی بازگشته بود.
با افزایش ارزش روز آخر، میزان بازدهی سکه در هفته گذشته به حدود۵/ ۱۱ درصد رسید و در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. نه دلار، نه انواع سکه و نه شاخص کل بورس در هفته ای که گذشت، نتوانستند رشد ۲ رقمی را به ثبت برسانند. افزایش بازدهی سکه در شرایطی رقم خورد که دو هفته قبل بیش از ۷ درصد از ارزش خود را از دست داده و به کانال ۱۰ میلیون تومانی رفته بود. در آن مقطع زمانی، ریزش سکه به انتهای کانال ۱۰ میلیون تومانی موجب شده بود که انتظارات کاهشی در بازار بسیار فعال شوند. حتی در دو روز ابتدایی هفته گذشته هم جو کاهشی بر بازار سکه حکمفرما بود، ولی از روز دوشنبه با حرکت افزایشی دلار و اونس طلا، سکه هم با قدرت به جاده افزایشی بازگشت و توانست تا آخر هفته حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رشد را به ثبت برساند. یکی از مهم ترین عوامل یاری دهنده قرار گرفتن سکه در مسیر رشد، افزایش قیمت دلار و عبور آن در گام اول از مرز ۲۴ هزار تومانی بود. در گام بعدی دلار تا آستانه ۲۶ هزار تومان هم بالا رفت و سکه بازان را به رشد بیشتر خود امیدوارتر کرد. دلار در هفته گذشته تقریبا نصف سوخت رشد سکه را با افزایش ۵ درصدی تامین کرد. روز پنج شنبه هم دلار ۴۵۰تومان افزایش یافت و به بهای ۲۵ هزار و ۹۵۰ تومان رسید.

برچسب ها: سکه ، دلار ، ارز ، فلزات گرانبها
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: