bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۱
در پی رکود در برخی بازارهای نهائی مصرف کننده و شرایط نامناسب کالاها در اوایل سال، بحران کرونا بخش فلزات را با چالشهای متعددی از جمله اصلاح شدید قیمت کالا توسط بازارهای مالی، کاهش تقاضا و توقف تولید روبرو نموده است. پیش بینی میشود شماری از بازارهای نهایی مانند خودروسازی، هوافضا و تولیدات اقلام مصرفی با ضعف چشمگیری مواجه شوند، اما بخش ساخت و ساز به سرعت بهبود یابد.

در پی رکود در برخی بازارهای نهائی مصرف کننده و شرایط نامناسب کالاها در اوایل سال، بحران کرونا بخش فلزات را با چالشهای متعددی از جمله اصلاح شدید قیمت کالا توسط بازارهای مالی، کاهش تقاضا و توقف تولید روبرو نموده است. پیش بینی میشود شماری از بازارهای نهایی مانند خودروسازی، هوافضا و تولیدات اقلام مصرفی با ضعف چشمگیری مواجه شوند، اما بخش ساخت و ساز به سرعت بهبود یابد.
از سوی دیگر بخش فولاد همواره با مازاد ظرفیت مواجه بوده و محدودیتهای واردات اتحادیه اروپا بر کاهش این مازاد تأثیر چندانی نداشته است.
با وجود تداوم قرنطینه در چین، برخی کارخانجات اقدام به تولید و انبار محصولات فلزی  نموده اند که این امر موجب انباشت عظیم موجودی انبارها گردیده است. در این میان شرکت های اروپایی به دلیل عرضه خودرو و تجهیزات هوافضا بیش از همه تحت تاثیر این شرایط قرار گرفته اند. زیرا خودروسازی 20 درصد مصرف فولاد اروپا را به خود اختصاص می دهد. تعدادی از شرکت های بزرگ خودروسازی از تعطیلی خطوط و کاهش تولید خبر داده اند. بر اساس اعلام  CRU تولید بلااستفاده در اروپا و ایالات متحده به ترتیب به 19 و 5 میلیون تن رسیده و تولید جهانی فولاد نیز از ابتدای سال تاکنون 15 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر صنعت انگلستان نیز به دلیل ساختار نسبتا بالای هزینه ها، با مشکل روبرو شده است. در حقیقت پیش از بحران کرونا سود عملیاتی این بخش به طور متوسط حدود 5 درصد و حتی در اروپا زیانده بود؛ اما در شرایط فعلی هر میزان سود انباشته، احتمالا مصرف گردیده است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: