bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
همه شاخصهای مهم بورسی جهان صعودی شدند.

تنش بین چین و آمریکا هنوز رو به افزایش است و در تازه ترین اقدام ضد چینی، کنگره آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن شرکت های چینی که قوانین حسابداری و حسابرسی آمریکا را رعایت نکنند اجازه ورود به بورس این کشور و عرضه سهام خود را نخواهند داشت. این لایحه پیشتر نیز در سنا تصویب شده بود و اکنون برای اجرایی شدن تنها نیاز به امضا توسط رییس جمهور دارد. در صورت اجرایی شدن این قانون، یک مهلت سه ساله به بورس های چینی داده خواهد شد تا خود را با این استاندارد ها وفق دهند و گرنه سهامشان از بورس آمریکا خارج خواهد شد. 
آمریکا پیشتر نیز سومین شرکت بزرگ نفتی چین و شرکت سی ام اس آی- یکی از بزرگ ترین تراشه سازان چینی را به دلیل ارتباط آن ها با ارتش چین تحریم کرده بود. چون یینگ- سخنگوی وزارت خارجه چین در نشستی خبری گفته است این کشور تصمیم دارد چهار مقام آمریکایی را تحریم کند. هنوز مشخص نیست که پکن تصمیم دارد کدام مقامات آمریکایی را تحریم کند. روزنامه دولتی چاینا دیلی با انتقاد از اقدامات اخیر آمریکا نوشته است که این کارها به روابط دو طرف آسیب جدی زده است. 
هرچند که رشد اقتصادی در بسیاری از کشورها به سطوح بالای کم سابقه یا بی سابقه ای رسیده است اما وضعیت بازار کار در بسیاری از آن ها هنوز با وضعیت ایده آل ماه های قبلی فاصله دارد و این مساله معامله گران را کمی نگران کرده است. تا پایان ماه اکتبر متوسط نرخ بیکاری در بزرگ ترین اقتصاد اروپا به ۴.۵ درصد رسید که در مقایسه با ماه قبل تغییری پیدا نکرده است تا بدین ترتیب بالاترین نرخ بیکاری آلمان از دسامبر ۲۰۱۵ تاکنون به ثبت برسد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: