bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۷۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
با وجود رشد ارزش بیت کوین، آیا این رمز ارز می تواند به عنوان یک دارایی باارزش همپای طلا تبدیل شود؟ در این باره فعالان این حوزه پاسخ داده اند.

سایت «مانی وب» در گزارشی دیدگاه چند فعال سرمایه گذاری درباره اینکه آیا بیت کوین به یک دارایی با ارزش تبدیل می‌شود را منتشر کرده، که در ادامه آمده است:

از آنجا که ارزش بیت کوین در سال ۲۰۲۰ تقریباً ۱۵۰ درصد افزایش یافته، که ۲۰ هزار دلار را هم تجربه  کرده است؛ سوالی مطرح است که آیا می تواند  این رمزارز به دارایی با ارزش مثل طلا تبدیل شود؟ این درحالی است بیت کوین به سختی ۵ درصد از سقف بازار ۹ تریلیون دلاری طلا را تشکیل می دهد، به طوری که آن را به بخشی نسبتاً کوچک از صحنه سرمایه گذاری جهانی تبدیل می کند. اما آنتونی پمپلیانو، بنیانگذار Morgan Creek Digital اخیراً پیش بینی کرد که بیت کوین تا دسامبر ۲۰۲۹ از سقف بازار طلا پیشی خواهد گرفت.

نوسانات بیت کوین موجب شده است تا طرفداران زیادی را در میان معامله گران بدست آورد، اما به نظر می رسد افزایش قیمت امسال با تأیید جدی بازیکنان نهادی مانند پی پال، میکرو استراتژِی و اسکوئر همراه باشد، به طوریکه همه اینها بر روی یک معماری مالی جدید براساس ارزهای رمزپایه و قابلیت آن برای تسهیل پرداخت ها با هزینه کم و خارج از سیستم بانکی سرمایه گذاری کرده اند. بسیاری از آنها شاهد این مساله هستند که با وجود ی که با سیستم پول فیات  با محدودیت نقدی مهلک روبرو است اما  انتشار ۲۱ میلیون سکه بیت کوین چنین محدودیتی ندارد.

فیلیپ-ایدو واسیلف ماتوف از شرکت بلاک چین ConSensys گفت: خدمات مالی انبوه  در بخش تحول دیجیتال قابل توجه سات. کاربردهای جدیدی برای فناوری بلاک چین در حوزه وام تا اعتبار تجاری و اعتبار اسنادی کشف شده است که منجر به افزایش ارزیابی ارز رمزها می شود. در حال حاضر می توان از طریق توکن های دیجیتالی، برای املاک و مستغلات و سایر دارایی ها وثیقه گرفت و بخشی از آن را به دیگران منتقل کرد.

سیان ساندرز، مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری رمزنگاری Revix گفت: من فکر می کنم ارزش بیت کوین در آینده بیش از یک ارز خواهد شد. این درح الی است که حدود ۶۰ درصد از افرادی که بیت کوین دارند به جای تجارت، سکه های خود را در دست دارند.

جاکوب پالمستیرنا، رئیس راه حل های سرمایه گذاری در شرکت تجارت رمزنگاری GSR، بیت کوین را به عنوان یک ابزاری بالقوه برای جلوگیری از تورم ناشی از گسترش پولی توسط بانک های مرکزی می داند. وی افزود: ما شاهد یک پرونده جذاب برای بیت کوین هستیم که بر اساس ریسک به پاداش (نسبت ریسک/پاداش برای ارزیابی پتانسیل سود یک معامله نسبت به پتانسیل ضرر آن استفاده می‌شود) ارائه می شود. در عین حال که افراد جوان تر به طلا علاقه مند نیستند، آنها با رمزنگاری ها بیشتر آشنا هستند.  از طرفی ما هنوز در مراحل اولیه این روند هستیم.

پالمستیرنا یادآور شد: بیت کوین برخی از کمبودهای سرمایه گذاری طلا، مانند مشکل ذخیره، بیمه و حمل آن را برطرف کرده است. بیت کوین به دلیل نوسانات خود همچنان دارایی همراه با ریسک محسوب میشود، اما با این وجود ریسک بخشی از دارایی های سرمایه گذاری است و سرمایه گذاران حاضرند در صورت جبران خسارت، ریسک کنند. از طرفی  کار زیادی برای توسعه فناوری هایی برای نزدیک کردن مردم به این فضا انجام شده است.

سندرز به مشاوران مالی توصیه می کند که مانند هر کلاس دارایی دیگر با رمزنگاری ها رفتار کنند، تحقیقاتی انجام دهند و با توجه به بازده مورد انتظار، نگاه طولانی مدت تری داشته باشند. همچنین به گفته پالمستیرنا، سرمایه گذاران به شدت به دنبال منابع جدید سوداوری هستند که این مساله بیشتر مورد توجه نسل جوان است.

 
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: