bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۸۶
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: منابع پیش بینی شده در سال ۵۷۱ هزار و ۹۹ میلیارد تومان بود که سهم ۸ ماه ۳۸۴ هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۳۴ هزار میلیارد تومان از منابع به خزانه واریز شد و پنجاه هزار میلیارد تومان از این منابع تحقق پیدا نکرد.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست خبری امروز درباره لایحه بودجه ۱۴۰۰ با اشاره به عملکرد منابع و مصارف بودجه سال ۹۹ در ۸ ماهه امسال اظهار داشت: منابع پیش بینی شده در سال ۵۷۱ هزار و ۹۹ میلیارد تومان بود که سهم ۸ ماه ۳۸۴ هزار میلیارد تومان بود که از این میزان ۳۳۴ هزار میلیارد تومان از منابع به خزانه واریز شد و پنجاه هزار میلیارد تومان از این منابع تحقق پیدا نکرد. همچنین در بخش مصارف ۳۵۳ هزار میلیارد تومان پرداختی وجود داشت و ۳۱ هزار میلیارد تومان نسبت به آنچه مجاز بودیم مصرف کنیم کمتر مصرف کردیم.
وی با بیان اینکه مصارف به دو بخش هزینه ای و عمرانی تقسیم می شود اظهار داشت: در بخش مصارف ۳۹ درصد نسبت به ۸ ماهه ۹۸ رشد داشته که در بخش هزینه ای ۳۵ درصد رشد داشته و در بخش مرتبط با حقوق و مزایا که قسمتی از بخش هزینه ای است، ۱۰۴ هزار میلیارد تومان برای حقوق و مزایا هزینه شده که ۵۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد دارد و ۵۲ هزار میلیارد تومان بابت بودجه عمرانی پرداخت شده که ۶۵ درصد رشد نشان می دهد.
نوبخت اضافه کرد: در ۸ ماهه امسال، ۵۰ هزار میلیارد تومان از منابع تحقق پیدا نکرد و همچنین در بخش مصارف ۳۱ هزار میلیارد تومان از پرداختی ها محقق نشد و ۱۹ هزار میلیارد تومان از تنخواه بانک مرکزی استفاده کردیم. این در حالی است که می توانیم سه درصد از رقم بودجه که رقمی بالغ بر ۳۹ هزار میلیارد تومان است را از تنخواه بانک مرکزی استفاده کنیم ولی ۱۹ هزار میلیارد تومان استفاده کردیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۵ درصد کمتر است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: