bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹
«تا اینجای کار دوگانگی معیشت و سلامت برای ما خیلی گران تمام شده. هیچ سالی کاسبی ما مثل امسال خراب نبود اما وقتی می گویند برای فروکش کردن بیماری باید تعطیل کنیم چاره ای جز تسلیم نداریم.»

فرشاد با دست به مغازه بسته اش اشاره می کند و می گوید خیابان بنی هاشم سال هاست بورس کاشی، سرامیک و چینی آلات بهداشتی است و از هرجای تهران برای خرید اینجا می آیند ولی از اول آذرماه با دستور ستاد مقابله با کرونا کرکره ها را پایین کشیدیم و اگر تعطیلی ها همین طور بخواهد تکرار شود و ادامه پیدا کند، واقعاً نمی دانیم چکار باید بکنیم. با هم وارد مغازه اش می شویم، کرکره را نصفه نیمه بالا می زند و شروع می کند به زنگ زدن و صحبت کردن با چند نفر.
چندصد مغازه در خیابان بنی هاشم در زمینه فروش چینی آلات بهداشتی و شیرآلات فعالیت می کنند. فرشاد یکی از کسبه همین خیابان است که تلفنی با یکی از شرکت های پخش سرویس بهداشتی چانه می زند. می گوید سال هاست با این شرکت کار می کنم و آنها به اعتبار من هر هفته یک خاور جنس می فرستادند اما وقتی چکم برگشت خورد دیگر اعتبار من هم برگشت خورد: «15 سال است در این حرفه کار می کنم اما تا امروز چنین چیزی ندیده بودم. از روزی که کرونا پیدا شد مشتری ما هم کم شد. الان هم معمولاً در طول روز 8 تا 10 نفر در ساعت های مختلف به مغازه می آیند و چندتایی هم سفارش کاشی و روشویی و سرویس بهداشتی می دهند. در همین خیابان نزدیک به 10 هزار نفر نان درمی آورند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: