bazarnews

کد خبر: ۸۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۲
درگفتگو با بازارنیوز مطرح شد؛
رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس اظهار کرد: اگر یارانه‌ای که از طریق ارز دولتی به واردات داده می‌شود، به شرکت‌های تولیدکننده و همچنین از طریق افزایش سطح پوشش بیمه‌ای، به بیماران داده شود، آن زمان می‌توان تصمیم گرفت که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد؛ اما در شرایط موجود توان چنین کاری وجود ندارد.

گروه بهداشت و درمان بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ حسینعلی شهریاری، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، پیرامون احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی از بودجه سال آینده، به بازارنیوز گفت: مخالف ارز دولتی برای دارو در شرایط فعلی هستم. در چنین شرایطی، حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات دارو، تجهیزات پزشکی و مواد اولیه دارویی می‌تواند منجر به افزایش قیمت در این حوزه شود که برای مردم دردسر ایجاد می‌کند.

وی با قبول این نکته که ارز دولتی منجر به ایجاد فساد و رانت در کشور شده، اظهار کرد: اگر یارانه‌ای که از طریق ارز دولتی به واردات داده می‌شود، به شرکت‌های تولیدکننده و همچنین از طریق افزایش سطح پوشش بیمه‌ای به بیماران داده شود، آن زمان می‌توان تصمیم گرفت که ارز ۴۲۰۰ تومانی را حذف کرد، اما در شرایط موجود توان چنین کاری وجود ندارد.

وی تاکید کرد: اگر دولت بدون توجه به نبود زیرساخت‌های لازم، ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای دارو و تجهیزات حذف کند، سال آینده به دلیل افزایش قیمت شدید و نارضایتی عمومی، مجبور می‌شود که دوباره برای واردات این اقلام ارز دولتی تخصیص دهد.

شایان ذکر است؛ با توجه به اظهارات اعضای دولت پس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس، احتمال حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات در سال آینده وجود دارد. در این راستا، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد که اگر ارز ۴۲۰۰ حذف شود، یارانه معیشتی را دو تا ۳ برابر افزایش خواهند داد.  
در حال حاضر، بخشی از اقلام دارویی، مواد اولیه تولید دارو و تجهیزات پزشکی برای واردات، ارز ۴۲۰۰ تومانی دریافت می‌کنند که به دلیل ایجاد رانت و فساد، مورد اعتراض بسیاری قرار دارد.
 
پایان پیام//
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: