bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۱۸
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۴
مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با بیان این که مطالعات دو شرکت داخلی ظرف هفته آینده وارد فاز انسانی می‌شوند گفت: پیش بینی می‌کنیم در صورت تأیید واکسن‌های خارجی و تامین ارز مورد نیاز ظرف ۲ ماه آینده بتوانیم یک محموله را وارد کنیم.

 دکتر سید حیدر محمدی با اشاره به تلاش‌‌های وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو به منظور تامین واکسن مورد نیاز مردم کشور اظهار کرد: 6 شرکت داخلی در حال انجام مطالعات بر روی تولید واکسن کرونا هستند که مطالعات آزمایشگاهی آن‌‌ها به پایان رسیده است و برخی از آن‌‌ها در فاز مطالعات حیوانی هستند و برخی درخواست مجوز ورود به فاز مطالعات انسانی را به سازمان غذا و دارو ارائه داده‌‌اند.

وی افزود: مطالعات دو شرکت داخلی ظرف هفته آینده وارد فاز انسانی می‌‌شوند و امیدواریم در ماه‌‌های ابتدایی سال 1400 بتوانند این واکسن را تولید کنند.

مدیرکل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه به منظور تامین هرچه سریع‌‌تر واکسن کرونا، همزمان با ادامه تولید داخل، مذاکرات با شرکت‌های خارجی تولیدکننده انجام شده است، بیان کرد: پیش‌‌بینی می‌‌کنیم در صورت تأیید واکسن‌‌ها و تامین ارز مورد نیاز ظرف 2 ماه آینده بتوانیم یک محموله را وارد کنیم!

وی توضیح داد: میزان تامین واکسن، به میزان تولید شرکت‌‌ها بستگی دارد، از طرفی اولویت این شرکت‌‌ها، کشور خودشان و در درجه بعدی کوواکس است؛ کوواکس نیز متعهد شده که واکسن را به کشورهای عضو خود ارائه کند که البته ما نیز عضو کوواکس هستیم و از آن طریق هم واکسن تهیه خواهیم کرد؛ مرحله سوم تامین واکسن نیز قرارداد تجاری است که ما با کشورهای چین، هند و چند کشور اروپایی در حال رایزنی هستیم.

 

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: