bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۳
پرونده "راز کارآفرینان" / ۲
تقریبا همه دارندگان تلفن همراه، با موبایل های برند اپل آشنایی دارند. ولی کمتر کسی از تاریخچه پر فراز و نشیب این برند با خبر است. در این کلیپ به بررسی روزهای تاریک و روشن این برند جهانی می پردازیم.

گروه بازار دیجیتال بازارنیوز-یاسین بستوانچی؛ چند سالی است که از تلفن همراه به عنوان یکی از اساسی ترین نیازهای بشر یاد می شود، چرا که افراد برای پیگیری اخبار، پیام رسانی و حتی برخی سرگرمی ها نیاز به تلفن همراه دارند. اما در این بین، عده ای خاص به دنبال گوشی هایی خاص هستند.

تقریبا همه دارندگان تلفن همراه، با موبایل های برند اپل آشنایی دارند. ولی کمتر کسی از تاریخچه پر فراز و نشیب این برند با خبر است. در حقیقت همه چیز از همکاری وزنیاک با استیو جابز (مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل) شروع شد.

وزنیاک با فروش ماشین حساب مهندسی خود که به اندازه یک فولکس واگن ارزش داشت، پا به عرصه این کار گذاشت و شرکت اپل در دهه 1970 میلادی در گاراژ منزل استیو جابز شروع به کار کرد. آن ها موفق به طراحی کامپیوتری شدند که نام آن اپل آی بود که قیمت رند 666 دلار بر آن، محصول را در چشم خریدار جذاب می کرد.

با گذشت زمان، توسعه برند و به کار گیری چندین کارگر و کارمند، اپل رفته رفته برندی جهانی شد. جابز بعدها پا را فراتر گذاشت و با همکاری شرکت اپل اینک اقدام به طراحی و فروش اولین موبایل خود در سال 2007 کرد. تا زمان مرگ خود در اکتبر 2011، هرسال با ارائه نوآوری، به ارائه محصول می پرداخت. 

با وجود تلاشهای فردی جابز، سیاست گذاری در این شرکت که بعضا جنبه تبلیغاتی داشت نیز در فروش آن بسیار موثر بود. مهندسان این شرکت کالا را طوری می سازند که انگار برای خودشان است و تقریبا تمام آن ها از محصول نهایی استفاده می کنند. جابز نیز تا زمان حیات یکی از پروپا قرص ترین کاربران محصولات اپل بود.

در کلیپ زیر به بررسی روزهای تاریک و روشن این برند جهانی می پردازیم که مشاهده آن، خالی از لطف نیست:

خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: