bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۸
در برخی استان‌های چین؛
به تولیدکنندگان برق در استان یون نان چین که چهارمین استان بزرگ این کشور از نظر نرخ هش بیت کوین محسوب می‌شود، دستور داده شده است که برق معادن استخراج ارز‌های دیجیتال را تامین نکنند.
گروه بازار دیجیتال بازارنیوز - رضامؤیدی؛ مقامات شهر باوشان در استان یون نان چین در حال تشدید تلاش‌ها برای سختگیری هر چه بیشتر بر ماینر‌های بیت کوین هستند. در همین راستا، مقامات این شهر به تولید کنندگان برق دستور داده اند تامین برق برای ماینر‌های این شهر را متوقف کنند. این شهر پس از سیچوان و سین کیانگ سومین شهر بزرگ از نظر استخراج رمزارز‌ها محسوب می‌شود.

یکی از رسانه‌های حوزه ارز‌های دیجیتال در چین عنوان کرده است که این ممنوعیت احتمالا از سوی ذی نفعان اقتصادی محلی صادر شده است و نمی‌تواند نشانه‌ای از تمایل دولت مرکزی چین برای ممنوعیت استخراج ارز‌های دیجیتال قلمداد شود. به عقیده او، "هیچ نیازی وجود ندارد که بخواهیم تاثیر این رخداد را بیش از حد جلوه دهیم. نگرش شرکت‌های تولید کننده محلی برق چینی نسبت به ارز‌های دیجیتال در حال تغییر است. این موضوع بیشتر درخواستی از سوی ذی نفعان اقتصادی است تا این که یک فشار سیاسی باشد. "


علاوه بر این در ماه خرداد طبق گزارش دیگری، مقامات دولتی استان یون نان دستور به تعطیلی ۶۴ مرکز غیر قانونی استخراج ارز‌های دیجیتال دادند که در این میان، ۷ مرکز هنوز در دست ساخت بودند. دولت دلیل این اقدام را فرار مالیاتی و خطرات امنیتی ناشی از نحوه سیم کشی فارم‌ها برای اتصال به ایستگاه‌های برق-آبی محلی ذکر کرد.


دستور قطع برق ماینر‌ها در چین

گفتنی است در همان زمان یک فارم بیت کوین محلی نیز آتش گرفت و در نتیجه آن هزاران دستگاه استخراج به خاکستر تبدیل شدند که بر اثر آن، سختگیری‌های بیشتری بر مزارع استخراج ارز‌های دیجیتال در این استان در دستور کار قرار گرفت. این اعتقاد وجود دارد که این انفجار باعث اجرای سختگیرانه‌تر استاندارد‌های امنیتی در خصوص ایستگاه‌های برق-آبی منطقه شده است.

از سوی دیگر، در ماه فروردین هم دولت محلی یون نان سندی صادر کرد که به تولیدکنندگان برق در خصوص تغییر مسیر غیر مجاز برق به سمت فارم‌های بیت کوین هشدار می‌داد.
خبرهای مرتبط
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: