این اقتصاددان با بیان این مطلب افزود: «تفاوت قیمت فروش تولیدکننده با قیمت پرداختی مصرفکننده بسیار زیاد است و این مابهالتفاوت روانه جیب واسطهها و سوداگرانی شده است که نقشی در تولید ندارند. بهعبارت دیگر قیمتی را که صنعتخودرو مشخص میکند، حتی در برخی محصولات از قیمت تمامشده آن محصول نیز پایینتر است و آنها را با زیان مواجه کرده است.»
وی معتقد است درحال حاضر مصرفکننده نسبت بهچند سال قبل قیمتهای گزافی را برای خرید خودرو میپردازد و این نشاندهنده سیاستگذاری اشتباه قیمتی است که بهجای حمایت از تولید در سال جهش تولید، از واسطهها حمایت میشود و قیمتهای پرداختی بالاتر از قیمتهای تعادلی بازار است.
رنجبرفلاح با اشاره بهراهکاری برای بهثبات رساندن قیمت خودرو اظهار کرد: «در ابتدا باید قیمت تمامشده خودرو بهتفکیک مشخص شود و قیمتگذاری بینابینی در بازار بهنحوی باشد که تولیدکننده برای تولید و افزایش تیراژ انگیزه داشته باشد. درصورت افزایش تیراژ تولید است که میتوان بهتنظیم بازار و تقاضایی که در بازار وجود دارد، پاسخ داد.»
رنجبرفلاح خاطرنشان کرد: «لازم است برای تشویق خودروسازان به کسب فناوریهای نو باید دست آنها را باز گذاشت تا بتوانند قیمت محصولات جدید و با استانداردهای بالای خود را بهگونهای تعیین کنند که در شرایط رقابتپذیر امکان رشد، توسعه و گسترش این صنعت وجود داشته باشد.»