bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۱
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: دولت در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ به گونه ای بودجه بندی کرده است که عملاً درآمدهای دولت در سال های آینده را پیش خور می کند.

محمدمهدی مفتح اظهار داشت: در سال های گذشته نظام بودجه بندی حداقل بر اساس درآمدهای نفتی شکل می گرفت، اما اکنون شرایط به گونه ای رقم خورده است که دولت علاوه بر نفت، اوراق نفتی و اوراق خزانه و دیگر دارایی های کشور را به منظور تأمین هزینه های جاری خود پیش فروش می کند.
وی افزود: با این نوع بودجه ریزی در لایحه بودجه، اصلاح ساختار بودجه و کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی آن گونه که انتظار می رفت، محقق نمی شود.
مفتح اجرای لایحه بودجه سال 1400 از سوی دولت را زمینه ساز ایجاد مشکلات بیشتر اقتصادی دانست و تصریح کرد: اگر اصلاحات لازم و کافی در لایحه بودجه صورت نگیرد، شاهد بروز مشکلات اقتصادی در آینده خواهیم بود.
وی متذکر شد: امسال جلسه های مشترک و متعددی با دولتی ها برای تنظیم هرچه بهتر لایحه بودجه برگزار شد و انتظار می رفت لایحه بودجه منطقی تر و واقع بینانه تر تنظیم شود اما این امر محقق نشده است.
نماینده مردم تویسرکان در خانه ملت افزود: بر اساس سند و چشم انداز توسعه کشور می بایست لایحه بودجه در هر سال به سمت کاهش اتکا به درآمدهای نفتی حرکت کند اما این هدف نیز با لایحه بودجه کنونی محقق شدنی نیست.
وی تأکید کرد: نبود تعادل و توازن در لایحه بودجه سبب کسری بودجه و تورم می شود که نتیجه آن بروز مشکلات بیشتر اقتصادی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: