bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱
وزیر اقتصاد با انتشار پیامی، ضمن تبریک فرار رسیدن روز حسابدار به فعالان این عرصه، بر تقویت سیستم‌های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد.

فرهاد دژپسند با انتشار پیامی، ضمن تبریک فرار رسیدن روز حسابدار، بر تقویت سیستم‌های الکترونیکی حسابداری و بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند به منظور ارائه اطلاعات مناسب و کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه تاکید کرد.

متن پیام به این شرح است:

وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان بازوی مالی دولت چندسالی است که از طریق خزانه داری کل کشور مراسم بزرگداشت روز حسابدار را با حضور نمایندگان جامعه حسابداری و حسابرسی کشور برگزار می‌نماید تا از این طریق بتواند ضمن قدردانی از زحمات این قشر خدوم، به توسعه این حرفه که سرمنشأ خدمات ارزشمندی نظیر ارتقای شفافیت مالی و پاسخگویی به عنوان حقوق شهروندی است، بپردازد. هر چند، در سال جاری اکثر فعالیت‌ها و رویداد‌های جمعی به دلیل شیوع ویروس کووید ۱۹ تحت تاثیر قرار گرفته و محدود شده است، برگزاری این مراسم به صورت عمومی امکان پذیر نبوده و عملاً به شکلی محدود در قالب وبینار برگزار شده است. بر همین اساس، ضروری است تا پیام خود را از این طریق به گوش دست اندرکاران و اعضای خدوم حرفه حسابداری و حسابرسی برسانم.


قطعا شیوع این ویروس بر حرفه حسابداری اثرگذار بوده و محدودیت‌هایی را ایجاد نموده است. ولی توجه ویژه به فرصت‌های فعالان این حرفه در این ارتباط بسیار ضروری است. تقویت سیستم‌های الکترونیکی حسابداری، بهره گیری از حسابرسی الکترونیکی و هوشمند و ارائه اطلاعات مناسب به منظور کاهش عدم اطمینان در بازار سرمایه از جمله فرصت‌های پیش روی این حرفه می‌باشد. بنابراین، بسیار با اهمیت است که اعضای حرفه حسابداری و حسابرسی با جدیت و همکاری در راستای ارتقای اعتماد و شفافیت در سیستم گزارشگری مالی که زیربنای ثبات اقتصادی و توسعه بازار سرمایه است، تلاش نمایند. در پایان، روز حسابدار را به فعالان حرفه حسابداری کشور تبریک عرض می‌کنم و از درگاه خداوند متعال توفیق روز افزون ایشان را در زمینه ارتقای شفافیت و پاسخگویی مسئلت می‌نمایم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: