bazarnews

کد خبر: ۸۰۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
مدیر عامل سازمان حسابرسی گفت: هرچه نقش انسان در محاسبه کمتر باشد، دقت هم بیشتر می شود.

صبح امروز (یکشنبه) "مراسم بزرگداشت روز حسابدار" با رحمت اله اکرمی معاون نظارت مالی و خزانه دار کل کشور و موسی بزرگ اصل مدیر عامل سازمان حسابرسی به صورت وبینار در سالن جهاد اقتصادی وزارت اقتصاد برگزار شد.
افزایش ضریب نفوذ بیمه به مسیر پیشرفت اقتصاد کمک می کند
در این مراسم موسی بزرگ اصل مدیر عامل سازمان حسابرسی ضمن گرامیداشت این روز گفت: در حوزه حسابداری و حسابرسی یک مسئله اخلاق است که طیفی از سرمایه های اجتماعی را در برمی گیرد. بر همین اساس بی دلیل نیست که جهاد نفس را جهاد اکبر می دانند. حسابداران همواره باید این موضوع را در نظر بگیرند.
به گفته بزرگ اصل در دانشگاه ها باید بیشتر در حوزه حسابداری سرمایه گذاری شود تا همواره آموزش در این حرفه بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
این مقام مسئول تصریح کرد: بی شک آموزش و پیشرفت در این حوزه بدون دسترسی به منابع مالی ممکن نیست، در حال حاضر ۹۶ درصد هزینه های ما شامل هزینه های پرسنلی است.
او افزود: اگر چه نقش منابع مهم است اما معتقدم نباید این منابع متصل به بودجه دولتی باشد و منابع را باید داخل حرفه تامین کنیم.
مدیر عامل سازمان حسابرسی بیان کرد: تجربه های جهانی نشان می دهد که در دنیا کمکی از طرف دولت در حوزه حسابرسی و فناوری های زیرمجموعه آن انجام نمی شود و این در حالی است که متوسط حق الزحمه در دنیا ۱ دلار است. اما این عدد در سازمان حسابرسی نزدیک به ۳ دلار است.
بزرگ اصل تاکید کرد: با توجه به شرایط موجود واقعا حق الزحمه ها گران نیستند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: