bazarnews

کد خبر: ۸۰۶۲۴
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۲
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استخراج اطلاعات مربوط به ۲۵ قلم کالای اصلی صنعتی و معدنی در هشت ماهه امسال، حاکی از رشد تولید ۱۷ محصول و روند نزولی تولید هشت محصول است.

«سعید زرندی» در جلسه پایش آمار افزود: در هشت ماهه امسال انواع خودرو سواری با تولید نزدیک به ۵۴۳ هزار دستگاه و رشد ۲۱ درصدی، تلویزیون ۷۹۷ هزار دستگاه با رشد ۶۱ درصدی، کاتد مس ۱۹۲ هزار تن با افزایش ۹ درصدی ، فولاد خام با بیش از ۱۹ میلیون تن و رشد بیش از هشت درصدی، سیمان با تولید ۴۸ میلیون تن و رشد ۱۵ درصدی و لاستیک خودرو با تولید ۱۷۸ هزار تن با رشد ۲۵ درصدی داشته است.
وی بیان داشت: در این مدت تولید اتوبوس، مینی بوس و ون، الکتروموتور، کاغذ، کنسانتره زغال سنگ و ظروف شیشه ای با کاهش مواجه بوده است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت ادامه داد: در این مدت چهار هزار و ۵۶۰ پروانه بهره برداری جدید صادر شد که از نظر تعداد ۱۱ درصد رشد داشته است و با ایجاد اشتغال مستقیم برای بیش از ۸۶ هزار نفر، رشد ۳۵ درصد در بخش اشتغال نشان می دهد.
زرندی خاطرنشان کرد: صدور پروانه صنفی در این مدت نزدیک به ۵۰ درصد رشد داشته است.
وی گفت: در هشت ماهه امسال، در حوزه تجارت الکترونیک نیز صدور گواهی امضای الکترونیکی در این مدت ۵۳ درصد رشد تجربه کرده است.
وی ادامه داد: تا پایان آبان ماه ۶۴۷ فقره پروانه معدنی صادر شد که رشد ۱۲ درصدی نشان می دهد، همچنین صدور گواهی کشف معدنی با ۳۳۹ فقره رشد پنج درصدی و صدور پروانه بهره برداری معدن با ۴۱۰ فقره رشد ۶ درصدی داشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: