bazarnews

کد خبر: ۸۰۶۲۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۵
افزایش قیمت مسکن در آبان ۹۸ به ۱.۸ درصد رسید که نسبت به مهرماه با رشد ۱۰ درصدی نشانگر کاهش سرعت رشد قیمت مسکن در شهر تهران است.

بررسی تحولات بازار معاملات مسکن شهر تهران در آبان ماه امسال نشان می دهد که که قیمت هر متر مربع آپارتمان با شیب کمتری نسبت به مهرماه افزایش داشته و با رشد ۱.۸ درصدی به قیمت ۲۷ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسیده است.
این درحالی است که در مهرماه نسبت به شهریورماه امسال قیمت هر متر مربع آپارتمان در شهر تهران حدود ۱۰ درصد رشد داشته است که نشان می دهد در آبان ماه سرعت رشد قیمت مسکن کاهشی بوده است.
البته قیمت مسکن در آبان ماه نسبت به سال گذشته حدود ۱۱۸ درصد افزایش داشته است و از رقم ۱۲ میلیون و ۴۶۳ هزار تومان در آبان ۹۸ به رقم ۲۷ هزار و ۱۹۰ تومان در آبان ۹۹ رسیده که رقم قابل توجهی است.
این نکته حائز اهمیت است که تعداد معاملات در آبان ماه با ۴. هزار و ۵۰۰ فقره معامله با کاهش ۴۸ درصدی نسبت به ماه قبل روبرو بوده، اما نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۹ درصدی را به ثبت رسانده است.
بیشترین سهم معاملات در آبان ماه مربوط به واحدهای ۶۰ تا ۷۰ درصدی بوده که حدودا ۱۵ درصد معاملات کل را به خود اختصاص داده است.
بررسی واحدهای معامله شده براساس ارزش نیز نشان می دهد اغلب معاملاتمربوط به واحدهای با قیمت ۶۰۰ تا ۸۵۰ میلیون تومام بوده است.
روند صعودی قیمت مسکن چند ماهی می شود که بازار مسکن را آشفته کرده و برخی از خریداران ملک را به جهت افزایش های بیش از حد از خرید منصرف کرده است.
البته برخی از کارشناسان انصراف از خرید ملک و کاهش معاملات را به دلیل کاهش قدرت خرید مردم به دلیل افزایش بیش از حد قیمت ملک می دانند و نبود ثبات در بازار را عامل مهمی در کاهش معملات مسکن عنوان می کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: