bazarnews

کد خبر: ۸۰۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۵
قانون جنجالی دولت چین برای رد صلاحیت اعضای اپوزیسیون و تحریم‌های آمریکا علیه 14 مقام چینی باعث اصلاح بازارهای سهام آسیا بعد از چهار روز پیاپی رشد شد.

بازارهای سهام آسیا در اولین روز معاملات خود بعد از رکوردشکنی در روز جمعه امروز کمی عقب نشستند و نگرانی از بابت افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی بین آمریکا و چین سرمایه‌گذاران را به عرضه سهام ترغیب کرد.

آمریکا قصد دارد حدود 14 مقام چینی و هنگ‌کنگی را تحریم کند که شامل اعضای رده بالای حزب کمونیست چین و پارلمان این کشور هستند.

دولت چین جدیدا قانونی را برای رد صلاحیت نمایندگان انتخاب شده پارلمان تصویب کرد و به دنبال تصویب این قانون چهار نفر از اعضای اپوزیسیون پارلمان هنگ‌کنگ اخراج شدند. آمریکا در واکنش به این تصمیم چین 14 مقام چینی را در فهرست تحریم‌های قرار داده است که احتملا تا پایان هفته اعلام خواهند شد.

شاخص MSCI آسیا – پاسیفیک به غیر از ژاپن بعد از چهار روز متوالی مثبت در معاملات امروز 0/3 درصد افت کرد. این شاخص از ابتدای سال تاکنون 16 درصد افزایش یافته که بعد از سال 2017 که رشد 33 درصدی را تجربه کرده بود بیشترین رشد شاخص محسوب می‌شود.

با وجود انتشار داده‌های قدرتمند اقتصادی به ویژه در بخش صادرات چین شاخص CSI300 حدود 0/8 درصد افت کرد و شاخص بورس هنگ‌کنگ نیز با افت نزدیک به 2 درصد روبرو شد.

در ژاپن نیز شاخص نیککی 0/4 درصد کاهش یافت  اما شاخص بورس استرالیا در بین بازارهای آسیا تنها بازاری بود که رشد 0/4 درصدی را ثبت کرد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: