bazarnews

کد خبر: ۸۰۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان از دیدارهای این گروه با همتایان افغانستانی خود و قول آنها برای تأمین امنیت راه آهن خواف-هرات خبر داد.

علی جدی در گفت وگو با خبرنگار مهر درباره افتتاح خط آهن خواف-هرات در ۵ شنبه هفته جاری اظهار داشت: ما به دستور رئیس مجلس و در قالب گروه های دوستی پارلمانی ایران و افغانستان، غیر حوزه حمل و نقل، بحث های دیگری را هم در دست پیگیری داریم که مهمترین آن، تسهیل تردد تجار افغانستانی به کشور برای خرید محصولات ایرانی و صادرات آن به افغانستان است.
وی با اشاره به تکمیل راه آهن خواف-هرات و همچنین بهره برداری از راه آهن چابهار-زاهدان طی ماه های آتی که در راستای افزایش ارتباطات حمل و نقلی دو کشور است، افزود: ما در سال های اخیر حجم مناسبی از صادرات به افغانستان داشته ایم و می توانیم با استفاده از ظرفیت های اخیر خصوصاً راه آهن خواف-هرات آن را تقویت کنیم.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و افغانستان ادامه داد: در قالب این گروه دوستی پارلمانی، به دنبال توسعه صادرات کالا از کشورمان به افغانستان و همچنین ترانزیت کالا از خاک ایران میان افغانستان با دیگر کشورها هستیم.
وی به توسعه مرزهای شرقی اشاره و اظهار کرد: در حاشیه ایستگاه راه آهن خواف-هرات و دیگر پایانه های مرزی ایران و افغانستان، به دنبال توسعه بازارچه های مرزی و پایانه های صادراتی میان دو کشور هستیم.
نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس با اشاره به دیداری که رئیس گروه دوستی مجلس افغانستان و سفیر افغانستان در ایران با قالیباف رئیس مجلس داشتند، گفت: در این دیدار علاوه بر ابلاغ پیام تسلیت دولت، ملت و مجلس ایران به کشور دوست و برادر افغانستان در پی حادثه تروریستی دانشگاه کابل، موضوعات اقتصادی نیز بررسی شد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: