bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۰۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۹
سرافرازی، رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: تخم مرغ به اندازه نیاز کشور تولید و توزیع می شود و قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار ۵۰۰ تومان است.

سرافرازی با بیان اینکه روز دوشنبه روز جهانی خاک بود، گفت: خاک را زنده نگه داریم و تنوع زیستی خاک را حفظ کنیم، شعار امسال روز جهانی خاک بود که امروز با توجه به شرایط کرونایی، به صورت مجازی با حضور وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از مهمانان و با رعایت اصول بهداشتی برگزار شد.

وی با تصریح بر اینکه موضوع خاک از آب اهمیت بیشتری دارد، اظهار کرد: اگر نتوانیم خاک را مدیریت کنیم به طور قطع مدیریت آب امکان پذیر نخواهد بود. همان طور که دکتر خاوازی وزیر جهاد کشاورزی بیان کرد، خاک بانک ژن بسیار مطمئن برای نسل های آینده است لازم می باشد تا برای صیانت از آن، فرسایش خاک در کشور کاهش پیدا کند.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی با تصریح بر اینکه توسعه کشاورزی حفاظتی و اجرای عملیات آبخیزداری از راهکارهای کاهش فرسایش و افزایش حاصلخیزی آب است، عنوان کرد: به منظور پیگیری و اجرای این مهم، با دستور وزیر جهاد کشاورزی، دفتر خاک به صورت رسمی فعالیت خود را در این وزارت خانه آغاز کرد.

وی از ضرورت توجه دولت و مجلس برای تخصیص اعتبار به این دفتر گفت و بیان کرد: در قانون بودجه کشور مسئله حفاظت از خاک ردیف بودجه مستقل ندارد و لازم است برای صیانت از این منبع عظیم خدادای، ردیفی برای افزایش توان خاک و تهیه نقشه های مدیریت پذیر و افزایش مواد عالی خاک پیش بینی شود که این موضوع در جلسه روز جهانی خاک مطرح شد.

سرافرازی با اشاره به اینکه در ۶ ماه نخست سال جاری رشته فعالیت های گروه کشاورزی در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد اقتصادی مثبت ۱.۷ درصدی را داشته است، اظهار کرد: این آمار که توسط سازمان آمار کشور منتشر شده است، در شرایطی محقق شده است که در این مدت رشد اقتصادی در بخش صنعت و معدن منهای ۰.۷ و در گروه خدمات منهای ۳.۱ درصد بوده است و این مسئله ظرفیت مناسب بخش کشاورزی برای افزایش سرمایه گذاری را نشان می دهد.

رئیس مرکز روابط عمومی و امور بین الملل وزارت جهاد کشاورزی به موضوع تخم مرغ که این روزها در رسانه ها و میان مردم مطرح است، اشاره و بیان کرد: تخم مرغ به اندازه نیاز کشور تولید و توزیع می شود و قیمت مصوب هر کیلو تخم مرغ بین ۱۳ هزار و ۵۰۰ تا ۱۴ هزار ۵۰۰ تومان است و هر شانه ۲۹ هزار تومان در میادین عرضه می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: