bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
عضو هیات مدیره تولید کنندگان سیمان گفت: افزایش دو یا چند برابری قیمت سیمان در بازار نشات گرفته از شبکه معیوب توزیع است.

سید عباس حسینی عضو هیات مدیره تولید کنندگان سیمان ظرفیت تولید اسمی سیمان کشور را ۸۸ میلیون تن عنوان کرد و گفت در سال جاری ۶۱ میلیون تن سیمان تولید شده است که ازین میزان ۵۰ میلیون تن مصرف داخلی این محصول در سال است.
مدیرعامل کارخانه سیمان تهران با اشاره به بالارفتن هزینه های تولید در چند ماه اخیر گفت مواد اولیه .هزینه حمل و نقل با رشد ۵۰ درصدی . افزایش ۳ برابری قطعات یدکی سه برابر شدن قیمت پاکت خالی سیمان و همچنین حقوق و دستمزد کارکنان فروش سیمان با قیمت های کنونی برای تولید کنندگان جذابیت ندارد.
حسینی ادامه داد افزایش دو یا چند برابری قیمت سیمان در بازار نشات گرفته از شبکه معیوب توزیع است که باب دلالی را به روی سود جویان باز کرده است و یکی از راه های موثر در کنترل بازار عرضه سیمان در بورس است و با حذف واسطه ها سیمان با قیمت معقول به دست مصرف کننده می رسد.
وی افزود در حال حاضر کارخانه های موجود کشور دوران بازگشت سرمایه خط های تولید را گذرانده اند و رو به فرسودگی می روند و اگر توجهی به این صنعت نشود در آینده با مشکل تولید سیمان برمی خوریم.
حسینی گفت: امروزه برای راه اندازی یک خط یک میلیون تنی سیمان نیاز به ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است و هم اکنون با وجود ظرفیت های خالی و تعطیل شده کارخانه های سیمان سالیانه از تولید ۱۶ میلیون تن سیمان که میتواند فرصتی برای صادرات باشد عقب هستیم و با رونق صادرات میتوانیم  سه برابر نرخ داخلی برای کشور درآمدزایی داشته باشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: