bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۴۲
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۷
عراق برای کاهش کسری بودجه دولت خود یک قرارداد نفتی چند میلیارد دلاری برای فروش ۵ ساله ۴ میلیون بشکه نفت با چین می بندد و پول یک سال فروش این نفت را پیشتر دریافت می کند.

عراق در آستانه امضای یک قرارداد چند میلیارد دلاری با شرکت نفت ژنهوای چین است. طبق این قرارداد، عراق پول فروش بلندمدت نفت به چین را به صورت پیش پرداخت دریافت می کند. بنابراین راه نجاتی برای دولت این کشور خواهد بود.
این جدیدترین مثال از اقدامات چین از طریق شرکت های تجارت دولتی و بانک ها در وام دهی به تولیدکنندگانی مثل آنگولا، ونزوئلا و اکوادور است که با مشکل مالی مواجه هستند. بازپرداخت این وام ها به جای پول نقد به صورت بشکه های نفت بوده است. سقوط تقاضا برای نفت و قیمت آن بر بودجه عراق تاثیر گذاشته و دولت این کشور برای پرداخت دستمزد حقوق بگیران خود با مشکل مواجه است.
طبق گفته منابع آگاه، شرکت بازرگانی نفت عراق (سومو) شرکت ژینهوای چین را انتخاب کرده است. کابینه عراق هنوز این قرارداد را تایید نکرده ولی سخنگوی کابینه عراق در روز سه شنبه گفت پیشنهادها در حال بررسی است و برای تایید نهایی به دسته نخست وزیر می رسد.
طبق نامه ای که سومو در ماه گذشته برای تاجران نفت فرستاده، شرکت برنده 4 میلیون بشکه نفت عراق را که برابر با 130 هزار بشکه در روز است، خریداری می کند و هزینه یک سال آن را پیشتر می پردازد که با قیمت فعلی نفت برابر با بیش از 2 میلیارد دلار می شود. این قرارداد کلا 5 ساله است ولی پیش پرداخت آن تنها برای یک سال صورت می گیرد.

برچسب ها: چین ، عراق ، کسری بودجه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: