bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۴۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته از مجموع ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اوراق بدهی منتشر شده در بازار سرمایه، حدود ۲.۵% سهم بخش صنعت ومعدن بود که سهم قابل قبولی نیست.

آقای سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی افزود: در دنیا بخش مهمی از تامین مالی واحد های تولیدی از انتشار اوراق است، اما در سال گذشته تنها حدود ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان انتشار اوراق در بخش صنعت و معدن داشتیم.
وی اضافه کرد: ارقام اوراق بدهی منتشر شده برای شرکت های تولیدی نشانگر این است که کمتر از ۱ درصد منابع مالی پرداختی به بخش تولید از شبکه بانکی از محل اوراق تامین شده است که این سهم حتما باید افزایش یابد.
اوگفت: اتکا بیش از حد تولید به نظام بانکی و محدودیت های مالی بانک ها برای این بخش، دچار اشکال است که باید برای آن چاره اندیشی عملیاتی شود.
زرندی افزود: با برنامه ریزی و پیگیری های زیادی که انجام شد از ابتدای سال تاکنون بیش از ۸ هزار میلیارد تومان انواع اوراق بدهی برای بخش تولید منتشر شد که رشد قابل توجهی را در مقایسه با سال گذشته نشان می دهد که تا پایان سال این عدد نیز افزایش خواهد داشت البته با وجود رشد قابل توجه در مقایسه با سال گذشته هنوز هم این سهم، پایین است.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه باید مسیر استفاده از این ابزار ها تسهیل شود گفت: نظام های سنتی مالی در بنگاه ها هم باید تغییر کند و به جای این که تمام وقت و تلاش بنگا ها صرف دریافت تسهیلات از نظام بانکی شود باید به طرف بهره مندی از ابزار های نوین مالی حرکت کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: