bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۲
وزیر راه و شهرسازی جزئیات احداث راه آهن خواف- هرات را اعلام کرد و گفت: ایستگاه راه آهن خواف- هرات ۲۰ آذرماه با حضور روسای جمهوری ایران و افغانستان به شکل رسمی افتتاح می شود.

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با حضور در شبکه خبر با موضوع افتتاح راه آهن خواف- هرات حلقه مفقوده کریدور ترانزیتی شرق و غرب، گفت: راه آهن خواف- هرات به طول ۲۲۲ کیلومتر شامل چهار قطعه است که بخش واقع در ایران (قطعه یک و دو) جمعاً به طول ۶۷ کیلومتر از خواف تا مرز شمتیغ در استان خراسان رضوی واقع شده است. در ادامه قطعات سوم و چهارم در کشور افغانستان واقع هستند که قطعه سوم آن به طول ۷۲ کیلومتر از مرز شمتیغ تا ایستگاه روزنک ادامه یافته و قطعه ۴ آن نیز از ایستگاه روزنک تا شهر هرات به طول ۷۶ کیلومتر است. بخش واقع در ایران به همراه پایانه مرزی شمتیغ توسط ایران تکمیل شده و همچنین فضای لازم برای گمرک و سازمان های ذیربط مرزی در طرح پایانه مزبور پیش بینی شده است. راه آهن خواف – هرات مرکز ثقل اتصال کریدور جاده ابریشم و کریدورهای منطقه اکو و کریدور تراسیکا است.
وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: هم اکنون از اینچه برون و سرخس ارتباط ریلی مان برقرار است. راه نزدیک تر از مسیر افغانستان است که به ازبکستان و بعد به چین متصل می شود. راه آهن ازبکستان از مرز حیرتان افغانستان داخل مرز افغانستان حدود ۶۰ کیلومتر در مرز ترمه به حیرتان و به مزار شریف آمده است. اتصال این خط راه آهن یکی از کریدورهای مهم آسیا و این منطقه از کشور ما خواهد بود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: