bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۷۹
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۷
عضو کمیسیون انرژی در گفتگو با بازارنیوز:
روبرت بگلریان پیرامون فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز برای سال آینده اظهار کرد: به دلایلی، نمی‌توان اطلاعاتی پیرامون این که فروش از این طریق چه میزان به رقم پیش‌بینی شده در بودجه نزدیک خواهد بود، ارائه داد؛ ولی نسبت به تحقق این رقم و عملیاتی شدن آن در سال آینده خوش‌بینم.

احتمال تحقق فروش ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز وجود دارد

گروه نفت و انرژی بازارنیوز- بهزاد قبادی؛ روبرت بگلریان، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، پیرامون امکان تحقق فروش روزانه ۲.۳ میلیون بشکه نفت در روز که در لایحه بودجه سال آینده پیش‌بینی شده، به بازارنیوز گفت: با توجه به اطلاعاتی که داریم و نمی‌توان عنوان کرد، چندان دور از ذهن نیست با تمهیداتی که دولت و وزارت نفت داشته، بتواند بخش خوبی از آن را محقق کند.

این نماینده مجلس، اظهار کرد: اگر سناریوی بد را در نظر بگیریم، با فرض این که تحریم‌ها ادامه خواهند داشت، فروش نفت از طریق دور زدن تحریم‌ها مطرح است. به دلایلی، نمی‌توان اطلاعاتی پیرامون این که فروش از این طریق چه میزان به رقم پیش‌بینی شده در بودجه نزدیک خواهد بود، ارائه داد؛ ولی نسبت به تحقق این رقم و عملیاتی شدن آن در سال آینده خوش‌بینم.

بگلریان درباره عملکرد وزارت نفت در حوزه فروش نفت تصریح کرد:  با توجه گزارش‌هایی که از عملکرد چند ماه گذشته در زمینه فروش نفت به مجلس رسیده، وزارت نفت موفقیت‌های خوبی در این زمینه داشته است. در حوزه نفت، دو مشکل مطرح است؛ یکی بحث فروش و دیگری بحث بازگشت پول آن که باید به این دو نکته توجه شود. وزیر نفت هفته آینده به مجلس می‌آید و درباره میزان فروش نفت توضیح خواهد داد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس در ادامه اظهار کرد: آنچه کارشناسان درباره آن دغدغه دارند، بحث کسری بودجه بالا در سال آینده است که قابل تاملی است و باید دید دولت و مجلس چه راهکار‌هایی برای آن خواهند داشت که موکول خواهد شد به کشمکش‌ها و بحث‌هایی که بین این دو قوه انجام خواهد گرفت.

بگلریان در پایان پیرامون بحث رد کلیات لایحه بودجه گفت:  تشخیص من این است که باید در بحث رد کلیات محتاط ‌تر عمل کرد و همه جوانب کار سنجیده شود.

گفتنی است؛ پس از تقدیم لایحه بودجه ۱۴۰۰ به مجلس توسط دولت، موضع‌گیری‌های زیادی پیرامون آن شد که بیشتر این اظهارنظر‌ها درباره عدم احقاق درآمد‌های دولت از جمله درآمد‌های نفتی در سال آینده بود. در این راستا، سخنگوی دولت، رئیس کل بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس‌جمهور با دفاع از این لایحه، درآمد‌های پیش‌بینی شده را قابل تحقق دانستند.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: