bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۸۱
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۰
یک مقام مسئول در گفتگو با بازارنیوز مطرح کرد؛
روز‌های سردی پیش رو است، و مثل هر سال این روز‌ها مصرف گاز باید مدیریت شود تا همه هموطنان بتوانند به گرمی این روز‌ها را سپری کنند و از نعمت خدادادی گاز بهره‌مند شوند.

کل پالایشگاه های گاز کشور فعال هستند / علاوه بر مصرف خانگی و صنعتی صادرات گاز هم داریم / افزایش تولید و مصرف گاز در کشور / این هفته رکورد مصرف گاز می شکند / امسال قطعی گاز نداریم

گروه نفت و انرژی بازارنیوز - سیدسهند شریف زاده؛ محمدرضا جولایی، مدیر دیس پچینگ شرکت ملی گاز ایران، پیرامون رکورد مصرف گاز در کشور گفت: در حال حاضر همه ظرفیت پالایشگاه‌های کشور در حال استفاده هستند و رقمی حدود ۹۰۰ میلیون مترمکعب گاز در روز از میادین استخراج می‌شود. این میزان، در پالایشگاه‌های کشور پالایش شده و پس از جداسازی فرآورده‌ها، ۸۴۰ میلیون مترمکعب گاز برای مصارف خانگی، صنعتی و صادرات به خطوط انتقال تحویل داده می‌شود.


* آبان ماه پارسال رکورد مصرف گاز زده شد

جولایی از میزان مصرف خانگی روزانه  540 میلیون مترمکعب گاز در کشور خبر داد و اظهار کرد: تولید و مصرف این حامل انرژی نسبت به سال گذشته ۵ درصد افزایش پیدا کرده است. طبق پیش‌بینی سازمان هواشناسی از ابتدای هفته جاری، موج سرمای فراگیر در کشور داریم که متناسب با آن اقدامات لازم را انجام و فشار شبکه تنظیم شد.
 
وی افزود: میزان فعلی گاز مصرفی کشور نسبت به ۶۱۶ میلیون مترمکعب مصرف در آبان سال گذشته، با کاهش روبرو بوده، اما با توجه به نمونه و الگو مصرف سال جاری، که طی هفته گذشته با ۱۰ درصد افزایش در بخش خانگی و گرمایشی روبرو بوده، پیش بینی می‌شود این رقم به ۶۰۰ میلیون مترمکعب هم برسد و حتی شاید رکورد سال گذشته در پایان همین هفته زده شود.


* هموطنان نحوه مصرف گاز را کنترل کنند

این مقام مسئول درباره تفاوت مصرف بین امسال و سال گذشته، تصریح کرد: از امسال شبکه توزیع ما مثل گذشته درختی نیست و با اصلاحاتی که در آن انجام داده شده، انتهای شاخه شبکه گاز هم پوشش داده می‌شود. وضعیت مصرف بسیار تاثیرگذار است و فعلا مشکل خاصی در تامین گاز گزارش نشده است.
 
وی در پایان از هموطنان خواست مصرف گاز را کنترل کنند تا دولت بتواند توزیع گاز مستمری در سراسر کشور داشته باشد.
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: