bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشان می دهد دولت قرار است از محل حقوق گمرکی، مالیات و عوارض واردات خودرو در سال آینده ۲۰۴۰میلیارد تومان درآمد کسب کند.

دولت در لایحه بودجه ۱۴۰۰ قصد دارد از ترخیص خودروهای دپو شده در گمرک کسب درآمد کند. در ادامه بخش های مهم گزارش روزنامه جام جم در این رابطه را می خوانید. 
بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ نشان می دهد دولت قرار است از محل حقوق گمرکی، مالیات و عوارض واردات خودرو در سال آینده ۲۰۴۰ میلیارد تومان درآمد کسب کند. این در حالی است که رقم این ردیف در قانون بودجه امسال صفر بوده اما برای سال آینده درآمد بزرگی با این عنوان در لایحه بودجه قید شده است. 
تعیین درآمدی از محل دریافت عوارض و حقوق گمرکی واردات خودرو در حالی در یکی از ردیف های لایحه بودجه سال آینده در نظر گرفته شده که واردات هرگونه خودرو از سال ۹۷ ممنوع اعلام شده است. بر اساس پیگیری های خبرنگار جام جم ظاهرا قرار نیست واردات خودرو در سال ۹۹ از سر گرفته شود و درآمد در نظر گرفته شده در لایحه بودجه ۱۴۰۰ از محل ترخیص خودروهای دپوشده در گمرک خواهد بود. 
مژگان خانلو، سخنگوی ستاد بودجه سازمان برنامه وبودجه نیز بر این نکته تاکید کرده بود که اعمال حقوق ورودی حدود ۲۰۰۰میلیارد تومانی در بخش درآمدی دولت در لایحه بودجه به معنی آزادسازی واردات خودرو نیست و واردات خودرو همچنان ممنوع بوده و درخصوص آزادسازی واردات خودرو تصمیم جدیدی اتخاذ نشده است.

برچسب ها: لایحه ، بودجه ، گمرک
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: