bazarnews

کد خبر: ۸۰۷۸۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
این هفته فعالان بازار سرمایه در مازندران ارزش معاملات خود را در بورس منطقه ای استان به ۲هزار و ۷۰۸ میلیارد ریال رساندند.

سهامداران مازندرانی در بورس این هفته تعداد ۲۶۷ میلیون و ۲۸۳ هزار و ۴۴۲ سهم به ارزش بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال را معامله کردند.
این در حالی است که هفته گذشته به دلیل باز شدن سهام پالایشی ها با قیمت بالا و همچنین تزریق سرمایه از محل صندوق توسعه ملی مازندرانی ها حدود ۶ هزار میلیارد ریال سهام معامله کردند. 
با اینکه هفته های پیشین اغلب کفه ترازو معاملات به سمت فروش سنگین بود، این هفته بازار با تعادل نسبی مواجه بود و به همین دلیل از مجموعه معاملات هفته جاری در بورس منطقه ای مازندران، یکهزارو ۳۳۷میلیارد ریال مربوط به خرید سهام و یکهزارو ۳۷۱ میلیارد ریال مربوط به فروش بود.
این هفته برای فعالان بازار سرمایه مازندران سهام بانکی ها بیشترین جذابیت را داشت و سهام ۲ شرکت بانک اقتصاد نوین و بانک تجارت بالای جدول معاملات قرار گرفت. 
همچنین سهام شرکت های تامین سرمایه نوین و سرمایه گذاری صندوق بازنشستگان نیز در پله سوم و چهارم جدول بیشترین معاملات هفتگی را به خود اختصاص دادند. 
هچنین شاخص قیمت نیز که از ۲ هفته پیش روند صعودی را طی می کند ، این هفته نیز با افزایش ۳۵ هزارو ۲۹۷ واحدی به یک میلیون و ۲ میلیون و ۵۰۶ هزار و ۲۷۷ واحد رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: