bazarnews

کد خبر: ۸۰۸۰۵
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۱
مدیر عامل یک بانک تخصصی اعلام کرد: این بانک در ۸ ماهه اول امسال ۱۱ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش های ساخت و خرید مسکن پرداخت کند.

محمود شایان اظهار داشت: بانک مذکور از ابتدای سال جاری تا پایان آبان ماه رقمی معادل ۱۱ هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان انواع تسهیلات ساخت و خرید مسکن پرداخت کرد که ۳ هزار و ۸۸۲ میلیارد تومان آن به سازندگان و تولیدکنندگان مسکن برای افزایش عرضه خانه در سراسر کشور ارائه شد و ۷ هزار و ۳۳۴ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت تسهیلات خرید خانه به متقاضیان خرید واحد مسکونی پرداخت شد.
وی با بیان اینکه سبد تسهیلات ساخت و خرید مسکن قابل ارائه توسط بانک مسکن به لحاظ میزان سقف ریالی و شرایط پرداخت و نحوه دریافت، در شهرهای مختلف کشور و برای مشتریان مختلف متفاوت است، افزود: طی ۸ ماهه اول امسال ۱۶ هزار و ۲۸۸ فقره تسهیلات ساخت و ۷۳ هزار و ۲۵۵ فقره نیز تسهیلات خرید مسکن به مشتریان پرداخت کرده ایم .
شایان با مقایسه معنادار بین روند تغییرات در حجم پرداخت تسهیلات خرید مسکن و حجم معاملات خرید خانه به نقش محوری این تسهیلات در پشتیبانی گروهی از خریداران برای ماندن در بازار و کمک به خانه دار شدن آنها اشاره کرد و گفت: در شهر تهران طی ماه آبان حجم معاملات خرید و فروش واحد مسکونی نسبت به مهر ماه حدود ۴۸ درصد کاهش پیدا کرد که به معنای نصف شدن معاملات مسکن در این فاصله زمانی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: