bazarnews

کد خبر: ۸۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۰
خادمی گفت:تا کنون ۱۴ هزار کیلومتر ریل در کشور احداث شده و ۵ مرکز استان به شبکه ریلی کشور متصل شده است.

خیرالله خادمی معاون وزیر راه وشهرسازی در مراسم بهره برداری از راه آهن خواف هرات با بیان اینکه هدف گذاری که انجام دادیم تکمیل تعدادی از خطوط شبکه داخلی ادامه خواهیم داد گفت: یکی از این پروژه های مهم راه آهن چابهار به زاهدان است و کشور افغانستان می تواند منابع زیادی از این پروژه داشته باشد.
او ادامه داد: یکی از اهداف برنامه ریزی شده در این بخش اتصال شبکه گسترده است ما در ۴ مسیر عملیات اجرایی در حوزه ریلی داری که بخش عمده ای از آنها در حال انجام است .
خادمی تصریح کرد: یکی از این پروژه ها مسیر خواف به هرات است که اتصال ما را به کشور افغانستان انجام می دهد و پروژه بعدی ادامه مسیر رشت به آستارا است که از طریق این مسیر ریلی به آدربایجان و سپس از به روسیه متصل می شویم و از طریق آن کریدور شمال به جنوب وشرق غرب تکمیل می شود.
معاون وزیر راه وشهرسازی بیان کرد: مسیر بعدی کرمانشاه به خسروی و راه آهن شلمچه به بصره است و در نهایت خواف به هرات که به طور قطع با اتصال آن به کشور دوست و برادر افغانستان صورت می گیرد و ما می توانیم از مزایایی ترانزیتی این مسیر بهره مند شویم.
خادمی توضیح داد:راه آهن خواف به هرات پیوند عامل دو ملت است که با توافق دو کشور ساخت آن آغاز و با همکاری و عملیاتی توسط مهندسان ایرانی شروع شد.
او با بیان اینکه طول این پروژه ۲۲۵ کیلومتر است که ۱۴۵ کیلومتر از آن در قالب ۳ قطعه توسط ایران و یک قطعه هم در داخل کشور افغانستان به طول ۶۵ کیلومتر است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: