bazarnews

کد خبر: ۸۰۸۹۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
یک فوق تخصص بیماری های عفونی گفت: در حال حاضر کودکان در اولویت واکسیناسیون برای این بیماری نیستند و ممکن است ۲ تا ۳ سال دیگر در اولویت قرار گیرند.

پیام طبرسی در خصوص این امر که گفته می شود، واکسن کرونا روی کودکان اثربخشی ندارد، گفت: کودکان درگیری شدیدی به این بیماری ندارند و واکسن کرونا قرار است، برای پیشگیری از بروز نوع شدید این بیماری در بزرگسالان مورد استفاده قرار گیرد و در حال حاضر کودکان در اولویت واکسیناسیون برای این بیماری نیستند و ممکن است ۲ تا ۳ سال دیگر در اولویت قرار گیرند.
وی ضمن اشاره به اینکه تزریق این واکسن از افرادی که خطر ابتلایشان به کرونا ریسک بالاتری دارد و همچنین اشخاص مسن آغاز می شود و بعد از آن به سراغ افراد معمولی می رویم، در خصوص واکسن ایرانی کرونا افزود: هنوز مطالعات انسانی این واکسن آغاز نشده است و هنگامی که از این مطالعات پاسخ مناسبی دریافت کردیم، جزئیات آن را مطرح می کنیم.
این فوق تخصص بیماری های عفونی در پاسخ به این سوال که آیا بهبودیافتگان کرونا هم احتیاج به واکسینه شدن دارند؟، اظهار کرد: از آنجایی که ایمنی بهبودیافتگان در مقابل کرونا پایدار نیست و بعد از ۳ ماه از بین می رود، این افراد  نیاز به واکسینه شدن در مقابل ویروس کووید۱۹ را دارند و چنانچه کمتر از ۳ ماه از ابتلای آن ها گذشته باشد هم بهتر است از این واکسن استفاده کنند.
وی در خصوص عوارض احتمالی واکسن کرونا ادامه داد: واکسن های فایزر و مدرنا فعلا در کوتاه مدت با عارضه ای همراه نبوده اند و بر طبق صحبت های آقای فائوچی باید ۶۰ روز از آخرین تزریق بگذرد و چنانچه عوارضی نداشت به واکسن مجوز داده می شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: