bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۲۴
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
معاون اول رییس جمهور گفت: توسعه صادرات نیازمند تقویت ناوگان حمل و نقل است.

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری تسنیم ، جلسه روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و کشور های همسایه عصر دیروز(شنبه) به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.
اسحاق جهانگیری در این جلسه با تاکید بر اهمیت کشورهای همسایه در توسعه صادرات، گفت: بر اساس آمارها، 65 درصد از صادرات کشور در هشت ماهه نخست سال جاری به کشورهای همسایه بوده است که لازم است اتاق بازرگانی ایران برنامه ای مشخص و دقیق برای همکاری با هر یک از کشورهای همسایه تدوین و آن را در دستور کار قرار دهد.
معاون اول رییس جمهور با تاکید بر اینکه سیاست جمهوری اسلامی ایران توسعه همکاری ها با کشورهای همسایه است، افزود: کشورهای همسایه هدف اصلی صادرات برای کشور ما هستند که باید ضمن تعیین اولویت ها، بسترهای لازم را برای گسترش همکاری با این کشورها فراهم کنیم.
وی با تاکید بر ضرورت ایجاد و تکمیل زیرساختهای همکاری با کشورهای همسایه، تصریح کرد: در این دوره تلاش شد علی رغم همه محدودیت ها، راه آهن سراسری کشور به راه آهن کشورهای همسایه متصل شود و در این زمینه گام های موثری برداشته شد.
معاون اول رییس جمهور افزود: در بخش حمل و نقل جاده ای و ساماندهی مرزها نیز ضعف هایی وجود دارد که لازم است تقویت ناوگان حمل و نقل جاده ای به شکل ویژه در دستور کار قرار گیرد و در مرزها نیز شرایطی فراهم شود تا شاهد معطلی طولانی مدت کامیون ها برای عبور از مرز نباشیم.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: