bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۳۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸
معاون بازار شرکت بورس اوراق بهادار تهران، ساز و کار ها و رویه های نظارت بر بازار سرمایه کشور را محکم و قابل دفاع ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر ۲۸ ردیف و لایه نظارتی در بورس تهران تعبیه شده است.

آقای محمود گودرزی افزود: همه ساز و کار ها و رویه های نظارت بر بازار سرمایه و کشف تخلفات و دستکاری های احتمالی در دل این بازار تعبیه شده و باید اجازه داد سازمان بورس و ارکان، کار خود را در این خصوص انجام دهند.
وی اضافه کرد: غیر از قانون بازار اوراق بهادار و اساسنامه بورس تهران، ده ها دستورالعمل نظارتی از جمله آیین نامه معاملاتی بورس تهران، دستورالعمل انضباطی کارگزاران، دستورالعمل مقابله با پولشویی، دستور العمل بازارگردانی و افشای اطلاعات ناشرین برای بازار سرمایه پیش بینی شده است تا کنترل ها شکل دقیق تری به خود گیرد و نیاز به ورود نهاد های غیرمرتبط به موضوع نباشد.
گودرزی با اشاره به اینکه ۲۸ ردیف نظارتی در بورس تهران تعبیه شده است، گفت: تاکنون بیش از ۶۲۹ مورد رسیدگی داشته ایم؛ همچنین ۹۳۰ مورد تذکر شفاهی به کارگزاران و سهامداران عمده داده شده است.
وی در ادامه به تبیین مفهوم بازار کارآ پرداخت و افزود: در این بازار فرض بر این است که رانت اطلاعاتی وجود ندارد و تمامی اطلاعاتی مالی و گزارش های منتشرشده در مورد یک سهم در بازار منعکس می شود و به سرعت نیز اثر خود را بر قیمت ها اعمال می کند.
گودرزی با اشاره به اینکه در این بازار باید همه اطلاعات در خصوص ناشران در دسترس باشد، گفت: در حال حاضر سامانه کدال این کارکرد را در بازار سرمایه کشور دارد. ضمن اینکه در بازار کارا و شفاف، اطلاعات باید صحیح و قابل اعتماد نیز باشد.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: