bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵
رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به فعالیت درگاههای اجاره ای مرتبط با سایت های قمار و شرط بندی گفت: بانکها باید حداکثر تلاش خود را برای مبارزه با این درگاهها و نظارت بر تراکنش ها به کار بگیرند.

عبدالناصر همتی در جلسه دوره ای با مدیران عامل شبکه بانکی کشور ضمن اشاره به روند کاهشی انتظارات تورمی و پدیدار شدن رشد اقتصادی به خاطر آمارهای رشد بخش های کشاورزی و صنعت کشور، ابراز امیدواری کرد تا شرایط به سمت بهبود پیش برود و سال آینده، به مراتب وضعیت بهتری نسبت به امروز داشته باشیم.
رئیس شورای پول و اعتبار ضمن تاکید بر ضرورت پایبندی بانکها به نرخ های سود مصوب شورای پول و اعتبار تصریح کرد: عملیات بازار باز در روان شدن فعالیتها در بازار بین بانکی، موثر بوده و در تعدیل نرخ سود بازار بین بانکی اثر داشته است.
رئیس کل بانک مرکزی ضمن تأکید مجدد بر التزام بانکها به قواعد و قوانین مبارزه با پولشویی، گفت: بانکها باید تلاش کنند به این قوانین وقواعد پایبند باشند و نسبت به پیاده سازی این قواعد اهتمام لازم را داشته باشند.
همتی تأکید کرد: بانک ها باید تمهیدات لازم به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از زیرساخت های بانکی برای اهداف پولشویی و معاملات مخرب در بازارها را با جدیت در به کارگیری قوانین مبارزه با پولشویی پیاده سازی کنند. همچنین ارتقای سطح مبارزه با پولشویی در سطح استان ها و همچنین افزایش اختیارات و ایجاد دسترسی های کافی به سامانه های مربوطه از سوی حوزه های مبارزه با پولشویی بانک ها ضروری است.
وی در ادامه افزود: برای نمونه فعالان معاملات و اتاق های فردایی ارز و طلا اذعان دارند که با اجرایی شدن قوانین و ایجاد محدودیت ها از سوی نظام بانکی، فعالیت های خلاف قانون آنها با مشکل مواجه شده است.

برچسب ها: همتی ، قمار ، درگاه بانکی
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: