bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۹
خلخالی، عضو هیات علمی دانشگاه علم و صنعت گفت: ظرفیت داخلی‌سازی پلت فرم برقی خودرو در شرکت‌های دانش بنیان، پژوهشگاه‌ها و دانشگاه‌ها وجود دارد اما این خودروسازان هستند که باید پا پیش بگذارند تا مانع ارز بری شوند که تاکنون چنین اقدامی نکرده اند.

کاهش ارزبری صنعت خودرو که سال گذشته در قالب میزهای تعمیق ساخت داخل از سوی وزارت صنعت، ‌معدن و تجارت با همراهی قطعه‌سازان دنبال شد هنوز به مرحله‌ای نرسیده که خودروسازان دیگر برای تامین پلت فرم برقی محصولاتشان نیاز چندانی به خارج از مرزهای کشور نداشته باشند از همین رو تامین همین پلت فرم برقی به عنوان یکی از چالش‌های آن‌ها شناخته می‌شود.

پلت فرم برقی خودرو چیست؟
وقتی صحبت از پلت فرم برقی خودرو به میان می‌آید اغلب مردم فکر می‌کنند منظور همان پلت فرم خودروهای هیبریدی و الکتریکی است، عنوانی که برای مهندسان خودرو مفهومی دیگر دارد؛ چرا که پلت فرم برقی خودرو با پلت فرم خودروهای الکتریکی دو مفهوم جداگانه هستند و در تمام خودروها اعم از بنزینی تا تمام الکتریکی و حتی گازسوز پلت فرم برقی وجود دارد و کار انتقال اطلاعات در خودرو را بر عهده دارد.

در این راستا بد نیست اشاره‌ای به پلت فرم برقی خودرو داشته باشیم که شامل چه قطعاتی می‌شود و چقدر حائز اهمیت است؟ پلت فرم برقی خودرو شامل ECU یا همان قطعه‌ای که در بین عامه مردم به عنوان کامپیوتر خودرو شناخته می‌شود به همراه ۸ تا ۱۲ سنسور و ۴ تا ۶ عملگر است. عملگرها خودرو براساس دستوراتی که از سنسور ها به ای سی یو می رود، کار می کنند.

به طور مثال زمانی که راننده پدال گاز را فشار می دهد، سنسور دریچه گاز مقدار باز شدن دریچه را به ECU گزارش و براساس انتقال داده شده به انژکتور که خود عملگر است، دستور پاشش سوخت مناسب را بر اساس دور موتور و سرعت می‌دهد.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۳
0
0
اگر خودروساز ها واقعا به دنبال پیشرفت هستند می تونند پلت فرم برقی خودرو هم طراحی کنند پلت فرم برقی خودرو همین جوری الکی که درست نمی شه باید بری سراغش تا به دستش بیاری .
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: