bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
اگرچه متولیان وزارت صمت بیشتر از یک ماه پیش وعده کاهش قیمت پوشک را داده بودند؛ اما با این حال قیمت ها در این بازار نه تنها کاهش نیافته بلکه بعضا با افزایش نیز مواجه شده است.

سیاست افزایش جمعیت از جمله سیاست هایی بوده که همواره از سوی رهبر انقلاب و مقامات مختلف کشور مورد تاکید قرار گرفته و در همین راستا نیز تاکنون برنامه های مختلفی جهت افزایش انگیزه زوجین برای فرزندآوری تدوین شده است.
اما مهم ترین نکته ای که به نظر می رسد طی سنوات گذشته از سوی مسئولین مورد غفلت واقع شده، مساله مربوط به کاهش هزینه های مرتبط با فرزندآوری است چراکه این موضوع یکی از مهم ترین عوامل رشد یا کاهش جمعیت محسوب می شود؛ یکی از اقلام پرمصرف که سهم مهمی در سبد هزینه خانوارهای نوفرزند دارد، پوشک است که طی ماههای دو سال گذشته با رشد شدید قیمت ارز، بدلیل وابستگی به واردات مواد اولیه، قیمت آن نیز با رشد شدیدی مواجه شد. این رشد قیمت طی ماههای گذشته با صعود قیمت ارز به حوالی ۳۰ هزار تومان، جهش دوباره ای را تجربه کرد. خانوارهای دارای نوفرزند می گویند که با قیمت های فعلی پوشک، فقط همین یک قلم ماهانه هزینه ای حدود یک میلیون تومان را به خانوارهای دارای کودک زیر ۳ سال تحمیل می کند.
غفلتی که باعث تذکر رهبر انقلاب شد
نابسامانی و افزایش شدید قیمت اگرچه طی ماههای گذشته با سکوت و غفلت مسئولان اجرایی کشور، منجر به کمبود این اقلام در بازار هم شد اما این نابسامانی که منجر به گلایه گسترده خانوارها بخصوص در شبکه های اجتماعی شده است، از نگاه رهبر انقلاب دور نماد و ایشان ۱۳ آبان ماه در سخنانی، گرانی گوشت، مرغ، گوجه تا پوشک بچه را برغم موجود بودن جنس و کالا، گرانی های بی مبنا و بی دلیل خوانده و گفتند: همه این گرانی ها و مشکلات، با هماهنگی دستگاه ها قابل حل هستند و باید مشکلات از جلوی پای مردم برداشته شود.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: