bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۶
برنده بزرگ معاملات ارزی در دو ماه گذشته، بازیگران کوتاه مدت بوده اند؛ بازیگران کوتاه مدت کسانی هستند که به دنبال سود و ضررهای سنگین نیستند و با یک حد سود و ضرر جزئی اقدام به خرید و فروش می کنند.

بسیاری از بازیگران کوتاه مدت، زمانی که قیمت دلار از مرز مقاومتی ۲۶ هزار تومانی عبور کرد، بخشی از خریدهای قبلی خود را به فروش رساندند. در کنار این در ماه های قبل، آنها حتی حاضر بودند با ضرر اندکی از بازار خارج شوند. در مقابل، ریسک کنندگان بزرگ، در دو ماه اخیر ضررهای سنگینی را از سرمایه گذاری در بازار ارز متحمل شدند.
همین هفته قبل، پس از شکسته شدن خط ۲۶ هزار تومانی، عده زیادی از معامله گران تصور کردند که قیمت دلار وارد یک سیر صعودی شده است، در نتیجه در موقعیت خرید قرار گرفتند، به امید آنکه بازار بار دیگر به سوی سقف های پیشین حرکت کند و سود زیادی را در اختیار این دسته از معامله گران قرار دهد؛ با این حال، بازار در هفته جاری توان افزایشی خاصی را از خود نشان نداد و قیمت دلار به کانال ۲۵ هزار تومانی بازگشت. روز یکشنبه اسکناس آمریکایی ۱۲۰ تومان افت قیمت را به ثبت رساند و ساعت ۳ بعدازظهر روی عدد ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت. افت قیمت دلار موجب شد که سکه بازان هم تا حد زیادی رفتار احتیاطی را در پیش بگیرند و تمایل خاصی به خرید از خود نشان ندهند.
سکه امامی ساعت ۳ بعدازظهر با قیمت ۱۱ میلیون و ۹۸۰ هزار تومان معامله می شد که ۲۲۰ هزار تومان کمتر از روز شنبه بود. ریزش سکه به کانال پایین تر در حالی رخ داد که در مقاطعی از هفته قبل، سکه در آستانه مرز ۱۳ میلیون تومانی مورد معامله قرار می گرفت.

برچسب ها: سکه ، ارز ، دلار
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: