bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۵
بورس تهران در دومین روز معاملاتی هفته، چهره‌ای منفی به خود گرفت و در نهایت با افت ۸/ ۰ درصدی نماگر اصلی مواجه شد. هرچند در این روز بیش از نیمی از نماد‌ها قرمزپوش شدند، اما صف‌های تشکیل شده در سمت خرید سهام به نسبت فروش طولانی‌تر بود.

بررسی ها نشان می دهد اگرچه با ثبت هر رشد قیمتی، برخی معامله گران سریعا دست به ماشه فروش می شوند، اما خریداران دست به نقدی مشاهده می شوند که با شناسایی فرصت خرید در محدوده منفی تابلو، روند بازار را تغییر می دهند.
بورس تهران پس از ثبت رشد قیمتی در روز نخست هفته، دیروز را با فشار فروش آغاز کرد و در نهایت با کاهش ۸/ ۰ درصدی شاخص کل را به پایان رساند. در این میان شاخص کل هم وزن که نشانی از اثرگذاری یکسان نمادها دارد، پس از ۱۴ روز صعود بی وقفه تن به اصلاح داد و با کاهش ۲۱/ ۰ درصدی مواجه شد. طی معاملات این روزها بورس تهران هر چند با ثبت هر رشد قیمتی، برخی معامله گران سریعا دست به ماشه فروش می شوند، اما به نظر می رسد خریداران دست به نقدی مشاهده می شوند که با شناسایی فرصت خرید در محدوده منفی تابلو، روند بازار را تغییر می دهند. در این میان افزایش دست به دست شدن سهام میان معامله گران سبب شده تا میانگین روزانه ارزش معاملات خرد سهام از ۸ هزار میلیارد تومان روزهای اصلاحی بازار، با رشد بیش از ۸۰ درصد به بیش از ۵/ ۱۴ میلیارد تومان افزایش یابد.
روز پرنوسان بورس
همان طور که در معاملات پایانی روز شنبه نمایان بود، بورس تهران معاملات یکشنبه را با فشار فروش آغاز کرد. به این ترتیب در همان دقایق ابتدایی بزرگان بازار با فشار فروش همراه شدند تا شاخص با افت بیش از ۱۸ هزار واحدی مواجه شود. پس از گذشت حدود یکساعت، اما اندکی از فشارهای عرضه کاسته شد، اما نماگرهای سهام به محدوده مثبت نرفتند. در نهایت در معاملات روز گذشته تالار شیشه ای با افت ۸/ ۰درصدی شاخص کل و عقبگرد ۲/ ۰ درصدی شاخص هم وزن به پایان رسید.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: