bazarnews

کد خبر: ۸۰۹۸۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار گفت: هر سال صادرات آجیل و خشکبار ۳/۵ میلیارد دلار ارز آوری دارد که امسال به دلیل محدودیت های کرونا صادرات آجیل و خشکبار ایران یک میلیارد دلار کاهش یافته است.

در یک سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا بسیاری از کشورهای همسایه مانع از واردات کالاهای فله ای به کشورشان شدند به همین دلیل صادرات محصولات آجیل و خشکبار  ایران کاهش یافت و میزان مصرف داخلی آن هم به دلیل تعطیلی مغازه ها و... کاهش یافته است، از این رو فعالان بازار به مردم توصیه می کنند از واحدهای معتبر خرید کنند تا آجیلی مانده، شور یا رنگ شده نخرند.
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه کرونا زمانی به کشور وارد شد که اوج فعالیت آجیل فروشی ها بود، گفت: در اسفند ماه ۴ برابر ماه های دیگر فروش آجیل و خشکبار انجام می شود که متاسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا این صنف نتوانستند محصولات خود را بفروشند.
علیرضا ممقانی با بیان اینکه آجیل را به راحتی می توان از طریق گرما از ویروس کرونا عاری نمود: مردم به دلیل ترس از کرونا در ماه های گذشته آجیل چندانی نخریدند، این در حالی که است که به راحتی می توانند با گروما دادن آنرا ضدعفونی کنند.
او با تاکید بر اینکه امید فروشندگان آجیل ، شب یلدا بود که به دلیل محدودیت های کرونایی بازار این مراسم هم از بین رفت، اظهار کرد: در شرایط کنونی بسیاری از آجیل فروشان نگران بازار شب عید نوروز پیش رو هستند.
بخشنامه های عجیب بانک مرکزی درباره تعهدات ارزی
رییس اتحادیه آجیل و خشکبار کشور با تاکید بر اینکه صادرات آجیل به کشورهای همسایه هم به شدت افت داشته است، اظهار کرد: بخشنامه های عجیب بانک مرکزی درباره تعهدات ارزی و ... روی صادرات تاثیر گذاشته است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: