bazarnews

کد خبر: ۸۱۰۰۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی آخرین قیمت ساخت مسکن ملی را ۲.۷ میلیون تومان اعلام کرده و اظهارنظرهای دیگر نباید پوشش رسانه ای داده شود گفت: هر سه ماه یک بار در چارچوب پروژه های عمرانی کشور، نرخ ساخت تغییر می کند؛ زیرا همزمان باید منافع سازندگان و متقاضیان لحاظ شود.

محمود محمودزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: مسئولیت اعلام قیمت واحدهای مسکن ملی با وزارت راه و شهرسازی است و هرکس دیگر عددی را اعلام کرد نباید پوشش رسانه ای داده شود. وزارتخانه به دنبال عددی است که به عنوان پایه در کشور عمل شود.
وی افزود: طبیعی است باید قیمتی را تعیین کنیم که ترجیح سازندگان و مردم را در نظر داشته باشد. بین این دو به عددی برسیم که به نفع هردو بخصوص متقاضیان باشد. در عین حال امکان اجرا هم برای سازندگان هم وجود داشته باشد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر قیمت متری ۲.۷ میلیون تومان خاطرنشان کرد: عدد ۲.۷ میلیون تومان بر اساس فهرست بها در چارچوب پروژه های عمرانی کشور و بر اساس تعدیل سه ماهه دوم سال ۱۳۹۹ محاسبه شده است. از ابتدا اعلام کردیم تعدیلهای سه ماهه ای که سازمان برنامه برای طرحهای عمرانی اعلام می کند مشمول پروژه اقدام ملی نیز خواهد شد. بنابراین سازندگان متضرر نمی شود و متقاضیان هم می دانند در این عدد محاسبه شده ای نفع آنها در نظر گرفته شده است.
محمودزاده در پاسخ به این سوال که چرا از ابتدا قیمت مشخصی به متقاضیان اعلام نشده است گفت: ضریب تعدیل، موضوعی است که در پروژه های عمرانی کشور بر اساس افق قرارداد اعلام می شود. ما در پروژه ها دو راه داریم؛ یکی اینکه قرارداد را با عدد خیلی بالایی ببندیم که ریسک افزایش قیمتها را در درون آن ببینیم. این یک ریسک برای سازنده و متقاضی است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: