bazarnews

کد خبر: ۸۱۰۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۸
چهار شرکت چینی در آستانه حذف از شاخص اس اند پی قرار دارند.

پس از آن که برخی از منابع خبری از احتمال خارج شدن سهام چهار شرکت چینی از بورس وال استریت خبر دادند، چین از طرف آمریکایی خواسته است به سو استفاده از قدرت خود و اقدامات نادرست خود خاتمه دهد. وانگ ون بین- سخنگوی وزارت خارجه چین با اشاره به تداوم حمایت این کشور از کسب و کارهای چینی در داخل و خارج این کشور افزود: سیاست های واشنگتن به منافع همه سرمایه گذاران در سراسر جهان از جمله سرمایه گذاران آمریکایی آسیب زده است اما نخواهد توانست مانع از سرازیر شدن جریان سرمایه خارجی به طرف سمت شرکت های چینی شود. 
وانگ در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تمایل بالای سرمایه گذاران خارجی برای حضور در بازار چین افزود: ما از روش های مختلف به توسعه ابزارهای تامین مالی شرکت های خود ادامه خواهیم داد و از آن ها حمایت خواهیم کرد. 
این واکنش پس از آن بیان می شود که احتمال حذف چهار شرکت ساخت و ساز و تولیدی چینی از شاخص نزدک کامپوزیت بالا گرفته است. این چهار شرکت شامل شرکت ساخت و از چین، شرکت ساخت راه آهن چین، شرکت سی آر آر سی و شرکت تولید نیم رساناهای چین می شود. 
واشنگتن در ماه های اخیر فشار به شرکت های چینی به ویژه شرکت های فعال در بازار آمریکا را تشدید کرده است و ماه قبل دولت ترامپ با صدور دستورالعملی اعلام کرد سرمایه گذاران آمریکایی حق تامین مالی شرکت های چینی که دارای ارتباط با ارتش این کشور باشند را نخواهند داشت. این ممنوعیت از یازدهم ژانویه مجددا برقرار خواهد شد اما ممنوعیت های بورسی به ماه دسامبر موکول می شود. 
تاکنون مدیران بورسی شاخص های اس اند پی و داو جونز اقدامات خود را برای محدود کردن فعالیت شرکت های چینی آغاز کرده اند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: