bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
در چهارمین روز هفته، رفتار معامله‌گران ارزی تغییر کرد. آنها که در روزهای قبل جسارت چندانی برای ورود به بازار نداشتند، روز سه‌شنبه با قدرت زیادی خریدار شدند.
نتیجه تغییر رفتار آنها، برگشت دلار به بالای مرز ۲۶هزار تومانی بود. ساعت ۳ بعدازظهر اسکناس آمریکایی در بازار با قیمت ۲۶ هزار و ۵۰ تومان مورد معامله قرار می‌گرفت که ۲۳۰ تومان بیشتر از روز دوشنبه بود. پس از ساعت ۴ بعدازظهر هم گفته می‌شد که ارقام بالاتری برای دلار ثبت شد که ممکن است روند بازار در روز جاری را تحت‌تاثیر قرار دهد.

در واکنش به افزایش قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی راه صعودی را در پیش گرفت و توانست ۱۹۰ هزار تومان رشد را به ثبت برساند و به محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی قدم بگذارد. جدا از افزایش قیمت دلار، تا ساعت ۴ بعدازظهر دیروز، بهای اونس طلا در بازارهای جهانی هم روند افزایشی داشت و این مساله موجب شده بود که معامله‌گران سکه با فراغ‌بال بیشتری در موقعیت خرید قرار بگیرند. سکه روز دوشنبه به بالای مرز ۱۲ میلیونی برگشته بود و پیشروی بیشتر قیمت آن در روز سه‌شنبه تا حدی انتظارات افزایشی بازار را تقویت کرد. سکه در صورتی که بتواند خود را بالای محدوده ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان حفظ کند، هدف ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی را در مقابل خود خواهد دید و در صورت شکست این هدف، ارقام بالای ۱۳ میلیون تومان برای بازار قابل تصور خواهند بود. با این حال، برخی از معامله‌گران عنوان می‌کردند که هنوز زود است که از برگشت بازار به مسیر افزایشی سخن گفت. از نگاه آنها، همچنان قیمت سکه می‌تواند به زیر مرز ۱۲ میلیون تومان بازگردد و برای این منظور کافی است که دلار محدوده ۲۵ هزار و ۸۰۰ تومان را از دست بدهد. با این حال، حداقل دیروز بازیگران ارزی تمایلی برای قرار گرفتن در موقعیت فروش نداشتند.

برخی معامله‌گران عنوان می‌کردند، ریزش بازار سهام تاثیر هیجانی در بازار ارز داشته است و گروهی معتقد بودند بازار همچنان تا ابتدای دی ماه تحت‌تاثیر تقاضاهای فصلی خواهد بود. در این میان، گروهی نیز عنوان می‌کردند، بازار تصور می‌کند که اختلافات بین مجلس و دولت وجود دارد و در این شرایط، برخی معامله‌گران ترجیح می‌دادند ریسک خاصی را با فروش ارز نکنند. این گروه عنوان می‌کردند که در هفته‌های اخیر صحبت‌های متناقضی در سطح مجلس و دولت مطرح شده و برداشت شماری از معامله‌گران این است تا زمانی که اختلافات داخلی وجود دارد، حل مشکلات مربوط به تحریم‌ها دشوار خواهد بود.

با این حال، بسیاری از معامله‌گران هم باور دارند، اتفاقات سیاسی پس از انتخابات آمریکا چندان تاثیر هیجانی بر قیمت‌ها نداشته‌اند و نوسان دیروز نیز ارتباطی به اخبار سیاسی نداشته است. از نگاه آنها بازار مدتی است محدوده قیمتی خود را بر اساس عرضه و تقاضای واقعی تعیین می‌کند. این گروه از معامله‌گران عنوان می‌کنند که طبیعی بود هر قدر به سمت ابتدای دی‌ماه حرکت کنیم، تقاضا برای تسویه‌های دلاری شرکت‌های تجاری افزایش پیدا کند و گروهی از افراد هم‌، برای تهیه ارز موردنیاز خود به منظور گذراندن تعطیلات سال نو میلادی وارد بازار ارز شوند.

برچسب ها: قیمت دلار ، ارز ، نرخ ارز
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: