bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۰
شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا انتقال نفت از یک تاسیسات نفتی شناور با استفاده از یک بارج را آغاز کرده که با نگرانی دو کشور همسایه نسبت به احتمال آلودگی نفتی روبرو شده است.

منابع آگاه اظهار کردند شرکت PDVSA هفته جاری نخستین انتقال نفت از تاسیسات نفتی شناور ناباریما که در میدان نفتی کوروکورو در ساحل شرقی ونزوئلا قرار دارد به بارج اینماکولادو را آغاز کرد.
بارج اینماکولادو نفت خام را به نفتکش ایکاروی شرکت PDVSA حمل خواهد کرد. انتظار می رود این عملیات چند هفته طول بکشد. آمار رفینیتیو آیکان نشان داد که نفتکش ایکارو صبح سه شنبه به سمت تاسیسات شناور ناباریما حرکت کرده و در نزدیکی آن لنگر انداخته است.
شرکت PDVSA پیش از این نگرانیهای گروههای محیط زیستی و دولتهای کشورهای همسایه ترینیداد و توباگو و برزیل که این تاسیسات ممکن است در معرض نشت نفتی باشد را رد کرده بود.
تاسیسات ناباریما حدود ۱.۳ میلیون بشکه نفت دارد و تصاویر این تاسیسات در سپتامبر و اکتبر نگرانیها نسبت به نشت احتمالی نفت را برانگیخت. شرکت PDVSA نوسان این شناور را که بخشی از جوینت ونچر پتروسوکره با انی ایتالیاست، اصلاح و اعلام کرد در شرایط رضایت بخشی قرار دارد.
شرکت PDVSA سالهاست با کمبود مالی به دلیل بحران اقتصادی ونزوئلا دست و پنجه نرم می کند و این مسئله باعث شده است از تعمیرات زیرساختهای انرژی بازبماند. تحریمهای دولت آمریکا علیه این عضو اوپک که با هدف براندازی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا به اجرا درآمده، به وخامت اوضاع افزوده است.
شرکت PDVSA که ۷۴ درصد سهم در پتروسوکره دارد قرار بود تخلیه نفت را در اوایل دسامبر آغاز کند.
بر اساس گزارش رویترز، مقامات کشورهای همسایه ترینیداد و توباگو در اکتبر به بازدید از ناباریما پرداختند و اگرچه از شرایط باثبات آن ابراز رضایت کردند اما پروسه تخلیه نفت از این تاسیسات همچنان بدون ریسک نیست.

برچسب ها: نفت ، ونزوئلا ، انتقال نفت
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: