bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۳
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان این که لایحه بودجه ۱۴۰۰ بر اساس فرض برداشتن تحریم ها نوشته شده است گفت: لایحه ای که امسال تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است ایرادات جدی دارد.

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: دولت تا جایی که امکان داشت بودجه را بر اساس واقعیت ها بسته است.
مهرداد لاهوتی در گفتگو با تیتر امشب افزود: دولت با توجه به شرایط حاکم تا جایی که امکان داشت به دنبال حفظ سهمیه اوپک و کم نشدن برداشت نفت در میادین مشترک است.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه پیشتر بودجه شرکت های دولتی در مجلس رسیدگی نمی شد، گفت: یکماه قبل از ارائه بودجه عمومی به مجلس ابتدا بودجه شرکت های دولتی (1 هزار 561 هزار میلیارد تومان) مشخص شد که این مقوله یکی از امتیازات خوب اصلاحات ساختاری بودجه 1400 است.
لاهوتی به توجه ویژه بودجه 1400 به استان ها اشاره کرد و افزود: 69 درصد اعتبارات استانی افزایش یافته است.
او گفت: بودجه سال گذشته برای دریافت 179 هزار میلیارد تومان مالیات پیش بینی شده بود. می توان در بودجه مالیات ها را افزایش داد و وابستگی به نفت را کاهش داد. اما امسال با افزایش 45 هزار میلیار تومانی دریافت مالیات را 225 هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.
مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه به توان دولت برای صادرات 2 میلیون و 700 هزار بشکه فروش نفت اشاره کرد و گفت: قدرت صادرات و پیش فروش افزایش اوراق نفتی به مبلغ 70 هزار میلیارد تومان از ابتکارات دیگر دولت بود.
لاهوتی افزود: فروش اموال منقول و غیر منقول، فروش نفت و مالیات سه منبع درآمد دولت و تکیه دولت در بودجه 1400 است.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: