bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۹
تولیدکنندگان داخلی استیل کورد به عنوان یک ماده اولیه تولید تایر در حالی با ۳۰ درصد ظرفیت خود فعال هستند که به دلیل بالابودن تعرفه واردات مواد ما، تأمین آن‌ها از چین برای تایرسازان صرفه اقتصادی دارد.

برخی کاربران با سوژه ای با عنوان «افزایش 50 درصدی قیمت لاستیک قابل قبول نیست» خواستار پیگیری این موضوع شده اند.
در این مورد کیوان گردان، مدیرکل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت با اشاره به اینکه لاستیک تا ابتدای امسال ارز ترجیحی می گرفت و جزء معدود مواردی بود که برای تولید آن ارز ترجیحی به وزارت صنعت داده می شد، گفت: از سال ۹۷ در وزارت صنعت ارز ترجیحی داده می شد، برای واردات استیل کورد ، اما ارز ۴۲۰۰ تومانی از ابتدای سال قطع شده است.
وی با اشاره به اینکه قیمت ها در تخصیص گروه ۲۱، ۲۲ و ۲۳ خیلی تفاوت نمی کند، افزود: می توانیم پیشنهاد دهیم که مواد اولیه که مفتول است در اولویت بالاتر قرار بگیرد.
گردان با اشاره به اینکه به دلیل اینکه قیمت لاستیک بالا نرود از ابتدای امسال ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات استیل کورد ندادیم ، ادامه داد: تمام گروه ها مشمول ارز نیمایی هستند و تفاوت نرخ نداریم.
مدیر کل دفتر صنایع برق، فلزی و لوازم خانگی وزارت صنعت تصریح کرد: در سال ۹۸ به طور میانگین، ماهیانه ۱۶۰۰ تن استیل کورد وارد کشور شده است، در صورتی که در ۷ ماهه امسال واردات به ۷۰۰ تن رسیده یعنی نصف شده است، پس لاستیک سازان از داخل اقدام به خرید کرده اند.

برچسب ها: لاستیک ، تایر ، مواد اولیه
نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: