bazarnews

کد خبر: ۸۱۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰
حجت الاسلام و المسلمین روحانی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران خواهان صلح، ثبات و امنیت در جهان و تعامل سازنده با همه کشورهایی است که می خواهند مسیر تعامل را برگزینند، اظهار کرد: امروز توانمندتر و قدرتمندتر از همیشه هستیم و به هیچ عنوان از روی کار آمدن بایدن ذوق زده نیستیم اما از رفتن یاغی ترین و قانون شکن ترین فرد در آمریکا خوشحال هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز، چهارشنبه 26 آذر، در جلسه هیئت دولت با اشاره به اینکه برخی از رسانه های داخلی تحت تاثیر رسانه های ماهواره ای ضد ایران سخنانی در رابطه با برجام و تفاوت شرایط امروز با شرایط سال 94 بیان می کنند، گفت: یقیناً شرایط امروز با شرایط سال 2015 متفاوت است. در سال 2015 که درباره برجام مذاکره می کردیم شمشیری به نام شش قطعنامه بالای سر ما قرار داشت و امروز این شمشیر شکسته است. در آن روز شمشیر دومی به نام pmd بالای سرمان بود و امروز این شمشیر شکسته و وجود ندارد.
رئیس جمهور اضافه کرد: در شرایط سال 2015 افکار عمومی جهان به گونه ای شکل گرفته بود که اگر ایران تعهدی انجام دهد به آن عمل نخواهد کرد اما در برجام ثابت کرده ایم که متعهدترین کشور دنیا هستیم. به سختی و وسواس مذاکره می کنیم اما اگر امضا کردیم به عهدمان وفادار خواهیم ماند. این در حالی است که حتی کشورهای1+4 هم نتوانستند به تعهدات خود عمل کنند.

نظرات کاربران
نام:
ایمیل:
* نظر: